Mijn naam is Jan Dijksma. Ik ben 60 jaar en docent economie aan een middelbare school. Behalve met lesgeven ben ik daar ook druk met het organiseren van de wandelweek naar Schotland (Munro’s) en de werkweken naar Normandie en op dit moment de werkweek naar Polen. Het sportieve element neemt een belangrijke plaats tijdens deze weken. Samen met mijn vrouw heb ik reizen gemaakt naar o.a. voormalig Joegoslavië, Frankrijk, Noorwegen,Ierland,Schotland,IJsland,Rusland en Polen. Het niet alledaagse trekt mij aan. Samen met mijn kinderen heb ik een paar jaar geleden de Kilimanjaro beklommen en daarna een prachtige game drive door de Serengeti. In mijn vrije tijd doe ik veel aan wandelen en dan graag dingen die wat uitdagender zijn. Mijn vrouw vindt dat prachtig voor mij, maar ziet zelf die uitdaging niet: marathon Rotterdam, 3 schaats-Elfstedentochten, wandel- en fiets-Elfstedentocht en de Nijmeegse 4daagse om maar wat te noemen. Mijn uitdaging voor de komende tijd is om wat van de wereld buiten Europa mee te maken. Daarom stop ik in juli 2014 met lesgeven en heb de bedoeling om in najaar 2014 naar Zuid- Amerika te gaan en dan al wandelend Patagonie te verkennen. Geestverwanten zijn altijd welkom en……. luxe hoeft voor mij niet!
Hoi Jan,welkom op wereldwijzer!
Nou mooie keuze Jan om op vakantie te gaan naar Patagonië ! Dit is een plek waar de natuur nog steeds met bijna overweldigende macht heerst over de mens, en een bezoek is niet compleet zonder een ontmoeting met de pinguïns in Ushuaia of een trektocht door de Andes. Het prachtige Patagonië is eeuwenlang vrijwel onaangetast gebleven en hecht weinig belang aan technologie, maar dat maakt weinig of niets uit wanneer je vol verwondering geniet van dit adembenemende natuurlandschap!
Indien je nog met vragen zit Jan,aarzel dan niet om een berichtje te posten in het Argentinië Forum hier op wereldwijzer.
Met vriendelijke reisgroet,georgessiam.
Succ6 nog en laat ons nadien even iets weten hoe je reis was verlopen,Jan!