Ik zal mij ook maar even voorstellen aangezien ik hier in het verre verleden al een paar topics geplaatst heb.
Ik ben Derek-Jan, 44 jaar en afkomstig uit Zeeuws-Vlaanderen. Van beroep ben ik transport planner en als hobbies heb ik reizen en mountainbiken (in de winter wedstrijden op het strand en in de zomer door de bossen).
Met zo’n 60 bezochte landen op 4 continenten durf ik te zeggen dat ik goed bereisd ben. De laatste reis die ik gedaan heb vorig jaar was een round the world trip met de rugzak. Verder veel gekampeerd, zowel met tent, auto en camper.
De reden dat ik mij hier weer aangemeld heb is dat ik in april 2017 de Everest Base Camp trek ga doen. Ik heb geen ervaring met wandelen in de bergen maar ben er van overtuigd dat iedereen met een goede conditie deze trekking kan doen. Ik ga wel alleen, onder begeleiding van een gids en een drager en niet met een groep omdat ik op mijn eigen tempo wil klimmen en indien het fout gaat ik een ander z’n trip niet in het honderd laat lopen.
Wil je me volgen via Facebook : Redirecting...
Als deze trip geslaagd is zal ik nog wel wat meerdaagse trekkings willen doen. Niet perse in de bergen maar toch ook wel in winterse omstandigheden.
Voor maart 2018 zit er in ieder geval een 12 daags bezoek aan Antarctica in de planning, de boot is al geboekt en na mijn Everest reis ga ik me orienteren hoe ik de rest van de 3 weken ga volmaken in Argentinie.
Voor tips en adviezen houd ik me aanbevolen.