Even voorstellen

Hoi!! :dag:

Ik ben Kim, 23 jaar en ben samen met mijn partner van plan om over een paar jaar een grote wereldreis te maken.
We zijn er nu nog voor aan het sparen en willen ondertussen goed de tijd nemen om alles goed te bekijken en te plannen.
Nog niet eerder hebben we een wereldreis gemaakt. Wel gewone vakanties in Europa. Dus we hebben nog geen ervaring met het maken van een hele wereldreis. Ik ben erg benieuwd naar verhalen van andere mensen en waarschijnlijk zal ik in de komende paar jaar hier het 1 en ander vragen.
Wij zijn in ieder geval van plan om onze reis te beginnen met Scandinavië naar Rusland toe, vanuit Rusland met de Trans Siberië Express naar China, en van China naar Tibet met de Himalaya Express.
Maar we zijn wel van plan om voor ieder land goed de tijd te nemen, we willen zeker niet alles gehaast doen.
Hopelijk kan dit forum me een beetje op weg helpen om onze reis goed te organiseren.

Hoi Kim,welkom op wereldwijzer!
Nou een wereldreis maken is niet min,er komen veel voorbereidingen aan de pas.
Ik zou als ik van jou was veel informatie zoeken in de Lonely Planet.
Ook door vele andere reizigers worden deze gidsen aangeraden, en vaak wordt er zelfs aan gerefereerd als ‘de bijbel op reis’. Deze boeken staan boordevol praktische informatie. Voor de voorbereiding is het handiger om ook andere boeken te raadplegen zoals de Inside Guide en de Elmar reisgidsen, als het gaat om orientatie voor de bezienswaardigheden. De LP helpt daarbij om te bepalen of het mogelijk is om accommodaties in de buurt te krijgen, en hoe het zit met het plaatselijke vervoer.
Wat betreft sparen(budget)Het hangt sterk af van de landen die je bezoekt en de route die je neemt. Ga je veel vliegen dan ben je veel geld kwijt.
Ik zou opteren voor een Around The World ticket ,zijn betaalbare tickets die de mogelijkheid geven om de aarde rond te gaan zolang je maar steeds verder in dezelfde richting reist.
In iedergeval vind je ook veel informatie op het wereldreisforum Kim!
Succ6 nog met je voorbereidingen.
groet,georgessiam.