Hallo,
met toeval kwam ik op dit forum, en ben direct veel nuttige informatie tegengekomen. Mijn plannen zijn om na de havo een half jaar (of iets langer of iets korter) naar Latijns Amerika te gaan en een paar landen te ontdekken. Cuba en Costa Rica staan hoog op mijn lijstje.
Als het even kan wil ik dit combineren met vrijwilligers werk, ben dus druk aan het voorbereiden. Ik hoop dat ik op dit forum veel beter wegwijs wordt en wat vooral de do’s and don’ts zijn. En misschien vind ik een toekomstige reismaat die dezelfde plannen heeft!
Wie weet, maar deze reis komt er waarschijnlijk wel!
Groetjes,
J.T (17, bijna 18 jaar)
Hoi JT,
Welkom op wereldwijzer,
Wat is een uitstapje naar Cuba zonder op z´n minst een klein beetje tijd te besteden aan de geliefde sigaren? Havana heeft twee sigaren fabrieken die een tour aanbieden voor toeristen: de Real Fábrica de Tabacos Partagás en de Real Fábrica de Tabacos H upmann. Je kan alles zien en leren over de verschillende stages die er zijn om een sigaar te maken, van het uit elkaar halen van de bladeren tot het in de dozen doen van het eindproduct en alle stappen die ertussen zitten.
Indien je nog verdere vragen hebt over Cuba,dan kan je altijd terecht in het Cubaforum hier op wwz.
Heb je al het reisgenotenforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten als je iemand zoekt die ook de kant van Cuba en Costa Rica wil bezoeken.
Ook hebben we op wereldwijzer een vrijwilligersforum waar je terecht kunt met alle vragen.
Nou suc6 nog met al wat je nog gaat doen in de toekomst,Geert.
Om dit welkomsberichtje af te sluiten mag de Cubaanse sigaar niet ontbreken(zie foto)
http://wine-itch.com/wp-content/uploads/2009/12/Havana-cuba-sigar.jpg