even voorstellen want ik wil graag fietsen in Sicilie

hallo allemaal,

ik ben op deze site gekomen op mijn zoektocht op internet naar een leuke fietsvakantie naar en op Sicilie.
We willen met de auto tot Genua, daar op de boot en vervolgens de auto af en toe laten staan en dan op de fiets Sicilie verkennen. Tips zijn altijd welkom.

Ik vond lange afstand fietsen altijd al leuk, maar nu de kinderen niet meer mee gaan op vakantie hebben we echt de ruimte om te gaan fietsen (die vonden dat niet zo leuk …). We zijn o.a. van Roermond naar Ferrara in Italie gefietst, wat een belevenis! Echt super!

We (mijn man en ik) rijden beiden ook motor. O.a. op de motor naar St Tropez geweest, ook een hele ervaring. Zeker als je dan in een storm terechtkomt aan de kust net voor St Tropez!

We houden dus wel van een actieve vakantie waarbij we niet te lang op één plek willen zijn en graag doorreizen naar de volgende plaats. Het tempo maakt niet uit. We willen genieten. Fietsen dus ook beslist geen 100 km op een dag. 50 tot 75 is een mooie afstand en geeft ons lekker de ruimte een terrasje of bankje te pakken en een praatje te maken met deze of gene. Dat is voor ons heerlijk te genieten!

groetjes,
Ans

Hoi Ans,welkom op wereldwijzer!
Heb je al het Italieforum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je berichtjes posten alsook de ervaringen lezen van andere mensen die al in Sicilie zijn geweest!
Nou vroeger was ik ook een fietsfanaat,afstanden van 100km en meer deed ik gewoonlijk in het noorden van Thailand.
Het geeft je een rustgevend gevoel Ans+ je ziet nog iets van de omgeving.
Ik weet niet ofdat je west Sicilië gaat verkennen met de fiets?
In deze streek kunt u veel bijzondere architectuur vinden, zoals het griekse theater bij Segesta, de kleine straatjes en middeleeuwse kerken in de verschillende stadjes en dorpjes. Daarnaast kunt u genieten van het natuurreservaat Lo Zingaro en de vele kleuren die de landschappen in de verschillende jaargetijden biedt.
In iedergeval nog veel fietsplezier in Sicilie ,Ans !
groet,georgessiam.

:thumbsup:

bedankt voor je reactie! ik had het forum nog niet ontdekt maar ga er nu zeker een kijkje nemen, bedankt!