Even voorstellen... Ralph

Hallo,

Ik ben Ralph. Ik ben hier terecht gekomen via het Emigrerenforum.nl.
Mijn vrouw en ik hebben nl. wat vragen m.b.t. een mogelijk emigratie.
Maar first things first: Even voorstellen …

• Reizen, vakantie of emigratie?
    Van alles wat. Aanleiding was echter een vraag omtrent emigratie.

• Hoe heet je en waar woon je?
    Ralph. Geboren en opgegroeid in Rotterdam. Woon sinds 2004 in Zoetermeer.

• Verliefd, verloofd, verloren?
    Getrouwd. 1 kind van 3 mnd.

• Welke landen heb je al bezocht?
    Be, Ne, Lux, Frankrijk, Spanje, Italië, Turkije, Tenerife, UK (Engeland, Wales, Noord-Ierland), Ierland, Duitsland, Oostenrijk, Switzerland, Tsjechië (en ook toen het nog Tsjecho-Slowakijke was), Zweden, Canada (met een keer een D-tour van ca. 30 min. in USA)

• Welke landen staan bovenaan je lijstje om nog te bezoeken?
    Canada en Zweden

• Wat is het leukste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
    Huwelijksreis met camper door Canada, 2007. Gewoon gaan en maar zien waar je uit komt.

• Wat is het ergste dat je in het buitenland hebt meegemaakt?
    Acute blindedarm ontsteking in Canada, 2003. Incl. operatie, week in ziekenhuis

Hoi Ralph,welkom op wereldwijzer!
Nou je hebt al aardig wat landen bezocht in het verleden,hoe waren je ervaringen met Canada?
Indien je nog tips moest hebben over dit prachtig land dan kan je altijd een berichtje posten op het Canada Forum
Nou Ralph ik weet niet ofdat je van musea’s houd,maar in de bruizende hoofdstad Stockholm vind je het Vasa Museum.
Dit museum is een van de populairste attracties van Scandinavië én het meest bezochte museum van Stockholm. Het museum is opgevat als een groot schip dat uit verschillende niveaus of ‘dekken’ bestaat.
Voor meer info over Zweden kan je altijd terecht op het Zweden Forum
Succ6 met al wat je nog gaat bereizen in de toekomst,Ralph !
groet,georgessiam.

Hoi georgessiam,

Bedankt voor je reactie. Ik heb goede ervaringen gehad in Canada.

In 2003 ben ik er een maand geweest. We verbleven bij familie in Hinton, AB. We konden ook 1 van de auto’s lenen. Van hun huis uit zijn we dagjes gaan toeren in de omgeving. We zijn ook een paar keer wezen kamperen. Tijdens 1 van de kampeertochten echter werd ik ziek, en moest ik met spoed naar het ziekenhuis. Het bleek toen om m’n blindedarm te gaan. Het heeft me alles bij elkaar een week gekost. Maar een week later zat ik alweer in een vliegtuigje, rondvlucht boven de Rocky’s :wink:

In 2007 ben ik er een 2-3 weken geweest. Vanaf Vancouver met een camper door BC, via Whistler, Kamloops etc. richting Rocky’s, dan door de Rocky’s naar het zuiden, en +/- langs de grens weer terug naar Vancouver. Ontzettend mooi! We zijn heel even over de grens naar USA geweest, maar de douane was erg lastig. Ze wilden maar niet geloven dat we alleen even de grens over wilden voor een kort ritje, en dat we niet hun mooie stadjes kwamen bezoeken etc. Uiteindelijk was de hele camper zowat binnenstebuiten gekeerd. De formaliteiten duurden langer dan de uiteindelijke D-tour :-/

We willen zeker nog wel een keer op vakantie daar. En wie weet dat we ooit voor goed die kant op gaan… :smiley:

Ik zal het Zweden forum in de gaten houden.
Ook het Canada forum natuurlijk, daar heb ik inmiddels al een emigratie vraagstuk geplaatst :wink:

Groet, Ralph