Even voorstellen.. groentje in reizen :)

Hi, graag stel ik mijzelf even voor. Ik ben Annika, 34 en droom al te lang over reizen… :slight_smile: Steeds schuif ik het voor mij uit maar toch blijft het iedere keer weer terugkomen en kom ik op een punt dat ik denk: ik wil er gewoon tussenuit… Ik heb de afgelopen 10 jaar een ontzettend toffe job gehad, maar aangezien deze binnenkort ophoudt lijkt het mij een mooi moment om deze droom eens te gaan volgen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Australie… Camperbusje huren en gaan. Hoewel ik zelf erg goed alleen kan zijn vind ik toch leuker om samen met iemand deze trip voor te bereiden of samen (deels) te maken. Mijn vrienden zitten allemaal een beetje in de baby-fases en zo kwam ik eigenlijk op dit forum.
Wat ontzettend leuk dat dit er eigenlijk is. Ik ga er eens rustig op rond kijken. Wellicht kom ik daar wel al genoeg info tegen.
Ik ben normaal iemand die zich weinig voorbereid op de dingen: volg gewoon meestal mijn gevoel. Dat is aan de ene kant heerlijk maar misschien voor zo’n lange trip wel handig om wat vaste punten onderweg te hebben.

Hoe lang wil ik weg? aangezien vliegen niet mijn leukste hobby is, wil ik als ik dan toch die grote oversteek maak, wel minimaal 6 maanden weg. Ik heb wel redelijk wat kunnen sparen maar zal onderweg wel af te toe moeten bijverdienen.
Zijn er mensen die met hetzelfde idee rondwandelen? En denken; ik ga deze droom toch ook eens uitstippelen? Dan lijkt het me leuk om samen eens af te spreken en kennis te maken.
Oh roadtrip Amerika staat ook op mijn lijstje… Maar geloof dat ik daarvoor wat meer op de rekening moet hebben staan:)
Hopelijk tot horens.
Groet!
Annika

Hoi Annika,welkom op wereldwijzer!

Nou het geeft alleen maar voordelen om met een Camperbusje door Australie te trekken.
Zo ben je volledig zelfvoorzienend en kan je stoppen waar en wanneer je wil. Bovendien ben je niet afhankelijk van de vaak dure hotels en het openbaar vervoer.
Indien je nog met vragen zit,aarzel dan niet om een berichtje te posten op het Australië Forum
Succ6 nog met de voorpret,Annika!
groet,georgessiam.