Mijn naam is Tessa en wat is reizen toch één van de mooiste lessen van het leven
Mijn reis naar Costa Rica is er één die mij echt raakte. Wat een prachtig land is dat. Een bijzondere ervaring die je nooit meer zal vergeten.
Nu staan Azië (Thailand, Vietnam, Cambodja en Laos) en Zuid-Amerika (Bolivia, Peru en Chili) nog op mijn verlanglijstje. Graag lees ik de verhalen en ervaringen van reizigers op dit forum die al deze reis gemaakt hebben. Ben heel benieuwd!!
Hoi tixytje,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat jullie door Azie gaan trekken,las ook dat je Thailand gaat bezoeken tijdens je rondreis?
Volgende dingen zijn het bezoeken waard:
Bangkok: het Grand Palace en de Wat Phra Kaew (het heilgste boeddha-beeldje van Thailand), de Wat Po, de Wat Arun, Chinatown, een tochtje met een longtailboot over de Chao Phraya-rivier, de avondmarkt in Patpong.
Chiang Mai: een heerlijke stad, vooral als je net uit het drukke Bangkok komt. Bezoek hier zeker de avondmarkt. Je kan souvenirs en t-shirts beter hier dan in Bangkok kopen, want Chiang Mai is nog iets goedkoper.
Ook een bezoek waard is de Wat Doi Suthep (vooral s ochtends mooi uitzicht over de stad), tenzij je al tempelmoe bent.
Ook leuk is een dagtocht naar de Gouden Driehoek, voorheen vooral berucht om de opiumhandel tussen Laos, Thailand en Myanmar.
Nog een tip vergeet zeker niet als je aan de kanten van Ho Chi Minhstad (Vietnam) zit deTunnelcomplex van Cu Chi te bezoeken!!!
Indien je nog met vragen zit,dan kan je die stellen op de verschillende Aziatische landen forums hier op wereldwijzer.
Wens je nog een aangename en leerzaam vakantie toe,tixytje !
groet,georgessiam