Wie kan mij hierover informeren, wij willen vliegen naar Thailand via Eva Air, dan twee tot drie dagen verblijven in BBK en dan door naar Vietnam, terugweg ook weer via Bangkok maar dan een nacht verblijven. Is dit mogelijk met een Eva air ticket, aangezien minimaal verblijf 5 dagen is. Iemand hiermee bekend?
Ja maar ik vlieg niet met Eva Air naar Vietnam, maar via andere maatschappij. Maakt dat dan niet uit, als je maar niet binnen de vijf dagen terug vliegt naar Amsterdam?
Mijn vrouw en ik zijn afgelopen jaar ook naar Bangkok gevlogen. Wij hebben een ticket gekocht voor de heenreis en de terug reis van Amsterdam naar Bangkok. Na drie dagen Bangkok zijn wij met Air Asia doorgevlogen naar Saigon. Na drie weken zijn wij met dezelfde maatschappij weer teruggevlogen van Saigon naar Bangkok en vervolgens drie dagen later weer terug van Bangkok naar Amsterdam. Als dit het antwoord op je vraag is, dan is het geen enkel probleem.
Let er wel op dat je voor Vietnam een inreis visum nodig hebt. Hierover kun je genoeg lezen in dit forum.
Ik denk dat de datum ook wat te maken heeft met de onduidelijkheid, snap ook niet helemaal wat je bedoelt.
Je kan via Eva Air gewoon een retourticket kopen met de vertrekdatum uit Europa en vertrekdatum vanuit Azie, dus geen probleem.
Je kan ook een open ticket kopen; dus met een open vertrek naar europa vanuit Azie zonder een vaste datum.
Deze heeft een wel een limiet dat je na aankomst niet binnen 5 dagen weer terug naar Europa kan; is ook de tijd tussen aanvraag ( = boeking naar Europa ) en bevestiging.
Betekend dus dat wanneer je op bijv. 1-8 besluit om op 3-8 naar huis te gaan dit waarschijnlijk niet gaat lukken en dus op zijn vroegst op 6-8 kan vertrekken mits er plaats is.
Voordeel is hiervan dat je flexibel bent, maar niet kan rekenen ( en claimen ) op een voor jouw gekozen vertrekdatum.
Dus altijd een week als slag onder de arm houden voor vertrek.