Deze zomer zijn wij van plan om met een behoorlijk grote groep van acht man een zogenaamde eurotrip te houden. We hebben de bekende plaatsen zoals Lloret en Cherso nu wel gezien en willen wel iets meer van Europa zien.
We hebben twee redelijk grote auto’s tot onze beschikking en zijn van plan met een paar tenten op de bonnefooi te gaan richting Sziget (staat nog ter discussie). Nu zijn wij eigenlijk gewoon benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met een dergelijke trip en het aantal mensen, zijn er bijvoorbeeld dingen waar we extra rekening mee moeten houden of plaatsen die we absoluut moeten bezoeken? We staan open voor tips en advies!
Wat gaaf joh! Maar jullie willen dus richting Zuid Oost Europa willen? (o.a. Boedapest?). Ik ben aantal jaar geleden met een vriendin naar Milaan gereden en van Milaan via de Zuidkust naar Zuid Frankrijk, St Tropez gereden. Wij zijn in het hoofdseizoen gegaan. Ik kan je zeggen, op debonnefooi is neit meer zoals vroeger. Bij een camping aankomen en dan een rustig plekkie uitzoeken. Wij hebben geluk gehad dat we uberhaubt een slaapplek hadden in St Tropez. In Milaan hadden we een hostel al in het voorens geboekt…
Ik zou je ticket voor Sziget iig niet op de bonnefooi kopen maar van tevoren ;-). Verder: ga in Budapest ook de stad zien en niet alleen Sziget. Dat doen heel veel Sziget-bezoekers. De thermale baden in de stad zijn heel wat relaxter dan de festivaldouches kan ik je vertellen ;-).
Ik vind het persoonlijk ook niet echt een line-up om 1500 km voor te rijden, ik vind Korn goed maar verder zie ik er niet 1, 2, 3 iets bij staan dat me ‘wow’ doet zeggen. Dan maar http://www.rock-am-ring.com/, daar zie ik wel veel interessante bands in de line-up staan
Trouwens helemaal met je eens, de thermale baden in Budapest zijn beslist de reis waard
Naar Sziget ga je ook niet voor de (bekende) bands, maar voor de sfeer. Het is een beetje als Lowlands, maar dan groter. En goedkoper, of misschien tegenwoordig niet meer, maar dat was het toen ik er een jaar of zeven geleden was…
Bedankt voor de tips! Nu zijn we echter afgestapt van het idee om compleet op de bonnefooi te gaan aangezien niet iedereen hier helemaal achterstond. Het idee is nu om een villa oid dergelijks te huren waar we een weekje kunnen zitten en waar we onderweg overnachten zien we dan wel.
Over Sziget zijn we het overigens nog niet helemaal eens, het is eigenlijk niet helemaal onze muziek maar we hebben er zoveel verhalen over gehoord dat we het op zich wel een keer mee willen maken. Aan de andere kant is een ticket dan wel weer redelijk prijzig… Dit wordt dus nog even goed overleggen.
Met een gezamenlijke accommodatie moet het wel mogelijk zijn om binnen dat budget te blijven.
Vergeet niet de diverse tolstickers te kopen. Afhankelijk van de route naar Hongarije, kan je tolstickers nodig hebben in de volgende landen: Oostenrijk, Hongarije, Tsjechië, Slowakije.