Europa & Azie?

Hallo iedereen!

Ik ben Roos, ik ben 20 jaar & studeer aan de Universiteit van Amsterdam. Communicatiewetenschap is de richting die ik volg maar na 2 jaar heb ik besloten om een jaartje te werken. Ik werk nu als nanny in een groot huis.
Graaaaaaaaaag wil ik in februari een tijd naar het buitenland, dit dan voor ong. 2 maanden…

Ik zat eraan te denken om een rondreis te maken door Europa, dus naar de oostbloklanden&Italie… misschien eindigen in Turkije? … Geen idee. Maar ik heb veel steden en veel plekken in Europa ook wel weer gezien… dus: plan2 is om naar Azie te gaan… Maar daar heb ik me nog totaal niet in verdiept, Bali lijkt me geweldig… de drukte van Bangkok… Thailand… ???

Mijn vrienden en vriendinnetjes zijn eigenlijk allemaal ook student & dus geen geld & tijd om naar het buitenland te gaan. Daarom deze oproep…

Ik hou van dansen, van muziek, van de zon, van mijn vrienden en vriendinnetjes, van vakanties, van het strand, van lange uitgaansnachten,van cultuur, van foto’s maken, van wijntjes bij het eten, van kleren… veeeeeeeeeeel!

Februari > 2 maanden > Europa/Azie?

Liefs! :kus:

Februari in Europa en Azie kan natuurlijk beide. Je moet er echter wel rekening mee houden dat in februari de winter nog in volle gang is, wat met name in oost Europa kan leiden tot flinke koude. Bulgarije is een prachtig land, maar heeft wel een extreem landklimaat.

In delen van Azie is in februari het regenseizoen (nog) gaande, maar ik heb me er nooit van laten weerhouden om toch gewoon die kant op te gaan. Tussen de buien door zijn voldoende warme en zonnige periodes, dus op het strand liggen kan altijd.

Reizen in Europa is duurder dan reizen in Azie, maar de vlucht naar Azie is wss duurder. Ook ben je mogelijk geld aan visa kwijt.

Je zult je toch wat meer verdiepen in wat je wilt :wink:

Ik vind Indonesie leuker dan Thailand, maar Thailand is soms weer makkelijker voor mensen die de eerste keer in hun eentje reizen, gewoon omdat er veel en veel meer backpackers zijn. Lees eens wat reisverslagen van mensen. Bij deze al een paar links naar die van mij:

Thailand:
IkReis - Tips voor backpacken Thailand: route door het midden en noorden (2003)
Out of Asia.nl - Thailand (I) (2006)

Bali:
Out of Asia.nl - Indonesie (2006 en links naar recentere reizen)

Hoi Rose,

Azie is idd goedkoop m.u.v. ticket, maar die moet je gewoon op het juiste moment kopen. Azie heeft veel bezienswaardigheden en variaties en de mensen zijn heel vriendelijk.

In Europa is Italie natuurlijk het allermooist, alleen is het dan idd nog winter, zoals Jenny zei, maar Toscane en Umbrie zijn helemaal te gek !!!

Wil je ook werken of gewoon lekker rondreizen voor 2 maanden ?

Indesco