Binnenkort voor het eerst naar Afrika: via Nairobi, naar Djibouti. Twee vragen die ik jullie graag voorleg:
Is het toegestaan om eten mee te nemen in je ruimbagage? Geen kaas, maar zaken zoals hagelslag en pepernoten.
Ik heb een “cholera not indicated” stempel gekregen, maar daar staat geen datum naast (bij de bovengelegen vaccinaties wel). Hoe werkt dat met de geldigheidsduur van zes maanden?
Inmiddels via de ANWB-site geleerd dat levensmiddelen voor eigen gebruik mogen worden ingevoerd, met uitzondering van (ongeconserveerd) vlees en fruit.
Cholera not indicated kijkt niemand naar, niet op luchthavens en niet bij grensovergangen (althans in oost-afrika niet…) Ik had er 2, eentje met datum en de ander zonder, zodat ik de datum zelf kon zetten zodra de ander verlopen was, aangezien ik langer dan 6 maand op reis was. Dus je kan er ook prima zelf een datum voor zetten.
Goede tip, bedankt! En inderdaad: niemand heeft er naar gekeken. Tevens had Djibouti toen ik aankwam geen malariaindicatie meer, maar was wel dengue (knokkelkoorts) uitgebroken.
ik ben erg benieuwd… HOE WAS DJIBOUTI?? staat nl op mijn verlanglijstje, misschien wel voor komende zomer!
wat heb je gedaan, was het leuk, mooi, wat te doen enz enz enz. ik zou graag alles willen weten!