Cholera stempel

Hallo
Klopt het dat je een cholera stempel in je inentingsboekje
voor reizen naar Kenia moet hebben?
Zo ja ,moet dit een recente stempel zijn? ,ik heb namelijk nog een stempel van 2008
Bedankt alvast voor de informatie,

Groetjes Carla

Ik had geen cholera stempel nodig voor Kenia; een cholera not indicated stempel is maar 6 maanden geldig.

Volgens de GGD Nederland:
Cholera verklaring/stempel verplicht.
Het stempeltje is maar 6 maanden geldig.

*Nog vergeten te melden: *Men heeft never nooit in mijn gele paspoortje gekeken wat ik wel en niet had voor prikken en/of verklaringen.
Is geen vrijbrief om dingen niet te doen, toch?

Wat mij betreft: Geen (eventueel) gezeur, voor een paar centen voldoe je aan de vereisten, wel of niet gecontroleerd.

Is de GGD bij mij in de stad niet goed op hoogte zeker; ik had het voor Kenia niet nodig.
Wel voor Tanzania, Zambia en Zimbabwe maar er werden geen kosten voor in rekening gebracht.

ja je hebt hem nodig.
maar er wordt niet of nauwelijks op gecontroleerd.

Toch zal ik het voor die paar centen maar wel doen.

Vreemd toch dat wij voor Kenia geen stempel kregen?
GGD werkt overal op dezelfde manier lijkt me…

mogelijk is ie het vergeten…
Ik zal er nog maar eens achteraan bellen.

cholera stempel is voor kenia echt niet nodig!
helemaal al niet als je per vliegtuig binnenkomt
dus niet nodig!

enige jaren geleden was het wel verstandig
als je naar ZANSIBAR reisde toen daar een uitbraak van cholera was
maar heden ten dage is daar ook een zeer laag risico

Klopt, voor Zanzibar kreeg ik wel een cholera stempel en dit jaar ook voor Zimbabwe en Zambia. M.n. in Zambia zag je heel veel preventie cholera billboards; het zal daar dus welig tieren…

Ik heb nog nooit van een cholera stempel voor Kenia gehoord … heb ook nog nooit cholera gehad, en heb er alle vertrouwen in dat ik geen cholera op zal lopen hier …:zon02:

http://www.acted.org/en/acted-provides-means-combat-cholera-kenya

Cholera is een ernstige darminfectie die wordt veroorzaakt door de bacterie Vibrio cholerae. Deze bacterie bevindt zich in brak water. In landen met gebrekkige sanitaire voorzieningen is dit water besmet met menselijke ontlasting. Als dat water niet gezuiverd wordt, komt de bevolking in aanraking met vervuild drinkwater. Hierdoor breken cholera-epidemieën uit.

Mensen lopen dus cholera op door vervuild water te drinken of door voedsel te eten dat met dit water in aanraking is geweest.

Hoe voorkom je besmetting?
Reizigers die in een risicoland verblijven, doen er goed aan om enkel water uit flessen te drinken, hun eten goed te koken en rauwe groenten en fruit te vermijden. Een aantal jaar geleden konden reizigers zich preventief laten inenten tegen cholera, maar dit vaccin is nu niet meer beschikbaar, omdat het weinig efficiënt was.

Wat voorn stempel zou je dan krijgen/willen ?

Hoi Monique en uiteraard ook anderen,

Zo’n stempel in je paspoortje is alleen maar om aan te tonen dat je uit een land afkomstig bent waar geen cholera is. (Cholera not indecated)
Heeft dus niets te maken of je het hebt of kan krijgen.
Alleen maar een zekerheid voor het land dat je bezoekt dat je afkomstig bent uit een land waar cholera niet is.

Bedankt voor de reacties,heb inmiddels voor alle zekerheid
toch maar een stempeltje gehaald
Carla

Net terug uit Kenia / Tanzania / Zanzibar.
Had wel een Golerastempel, maar niet op gecontroleerd.
Volgens de GGD was het ook niet nodig.
Bij binnenkomst op Zanzibar wordt wel op het Gele Koorts stempel gecontroleerd.