Eind oktober gaan wij met ons gezin (pa,ma en 2 kids van 7 en 10 jaar) naar het Sindbad Aquapark Resort in Hurghada. Na alle indianenverhalen gelezen te hebben op Zoover, zie ik het al gebeuren dat we op dag 2 met z’n allen boven de pot hangen of er afgewisseld boven hangen en op zitten…
Wie heeft er tips of advies over het eten en drinken daar (en wat we vooral NIET moeten doen, behalve kraanwater gebruiken) en welke medicatie we kunnen gebruiken als het toch fout mocht gaan?
wat leuk dat je daar heen gaat. veel plezier alvast.
waar je sowieso voor moet waken is het feit dat je kraanwater moet mijden. dit in elke vorm. handen wassen is prima, maar droog ze goed af! liefst nog met desinfectie creme.
eet geen groentes (die zijn dus opgekweekt via kraanwater o.a.)
ik ben zelf vorig jaar in Egypte geweest, daar werd ook gewaakt voor “de vloek van de farao”. oftewel, kijk uit met warmte en kou verschillen. drink geen ijskoude dranken als je de hitte in gaat. en kijk uit voor ge-airconditioneerde ruimtes.
ik neem aan dat je een hostes hebt bij je reis… vraag aan haar of de ijsblokjes binnen het resort gemaakt worden van bronwater. veel resorts doen dat namelijk, maar niet alle!
medicatie tegen diarree was voor mij óf tonnen met Norrit… of 2 pilletjes Diakuur.
dit remt het darmgestel dusdanig dat het onder controle komt en je nog wat aan je vakantie hebt.
desondanks hoop ik niet dat je je hierdoor laat afschikken, want egypte is absoluut de moeite waard.
groentes kun je best eten, maar niet in de vorm van salade. als een groente gekookt is, zijn alle bacterien wel dood (vergelijk dit met kraanwater doorkoken, dan kan je het ook drinken - denk maar aan thee!). ook als een groente geroerbakt/gefrituurd is, is alles wel dood. bacterien overleven het niet in kokende olie!
lopende buffetten kunnen wel een risico zijn als dingen er te lang liggen. ikzelf heb nooit een echte all-inclusive formule gehad (meestal at ik in een restaurant naast het hotel), dus ik weet niet hoe het in jullie resort geregeld is.
overgangen van warm naar koud (cola met veel ijs, blikjes uit de vriezer) is wel iets waar ik gevoelig voor ben. daar ben ik dus enigszins voorzichtig mee.
Maak je niet ongerust over alle Indianen verhalen.
Mijn zoon is 2 jaar geleden in het hotel geweest en toen stond Zoover ook vol met verhalen over het slechte eten. Ondanks dat hij geen makkelijke eter is viel het eten volgens hem wel mee.
Zelf heb ik vorig jaar een rondleiding door het hotel gehad van een manager en het zag er allemaal goed uit.
Wij gaan er donderdag voor 3 weken naar toe, dus mocht het tegenvallen, dan hoor je het wel van me.
Diarree kan ontstaan door een bacterie welke door water/voedsel in de darmen is terechtgekomen. En het lichaam probeert hier zo snel mogelijk vanaf te komen…
Nederlandse middelen tegen diarree helpen in de meeste gevallen niet, eenvoudigweg omdat het in Egypte om een ander soort bacterie gaat dan waar de europese middelen op zijn afgestemd.
Op elke hoek van de straat in Egypte is een apotheek te vinden waar je in geval van nood iets kunt (laten) halen…
Daarnaast kunnen temperatuur wisselingen op de darmen slaan. Maak het verschil tussen binnen en buiten niet te groot als je de arico toch wilt gebruiken. ln veel gevallen is de airco de oorzaak van diarree.
Wat je (als voorzorg) zou kunnen nemen is Ortiflor Original van Orthica.
Dit is een probioticum dat de weerstand van de darmflora versterkt.
Of Paracid van Metagenics. (helpt ook de weerstand te verhogen tegen micro-organismen van bacteriele oorsprong)
En verder…inderdaad niet teveel mee bezig zijn maar genieten
heb een fijne tijd samen!
Heb zelf geen last gehad, maar dan ook de volgende voorzorgsmaatregelen genomen.
Geen ijskoude drankjes (door het temp. verschil krijgt je maag een enorme klap…)
veel cola light… (dit werd mij aangeraden, schijnt goed te zijn)\
mn handen voor het eten ingesmeerd met handgel. (het eten is in de resort vaak gewoon in orde, maar door het aantal bacterien waar je mee in aanraking komt via vanalles wat je samen met heel veel mensen aanraakt, altijd zorgen voor schone handen als je gaat eten.)
mn tanden niet gepoetst met kraanwater…ook mn tandenborstel afgespoeld met water uit de fles…
en over het platte ronde brood… dat at ik bij zo goed als elke maaltijd…
Ik had vlak voor mn vakantie een maag-darmontsteking en mn maag was nog niet helemaal op orde, maar dus nergens last van gehad!
hey martine,
ik woon/werk zelf in hrugahda en sowieso kloppen de meeste dingne die hierboven genoemd worden.
het lichaam is 13 graden gewend geen 30, dus het is hoe dan ok een omschakeling
blijf minimaal anderhalve liter water per dag drinken, cola is ook goed aangezien daar extra calciumstoffen inzitten.
vermij veel alcohol gebruik. 1 glas alcoghol staan 2 glazen water tegenover, dus altidj goed blijven drinken.
jeem geen ijskoude drankjes, laat het normale tempratuur worden niet lauw, maar gewoon lekker. anders is t ook weer een grote schok voor het lichaam.
kijk uit met de melkproducten, vooral als ze al een tidje in de zon staan en/of neit goed verkoeld worden.
Ik heb zelf gehad dat ik bij de superkarmt een yoghurtdrank kocht, ik had hem achetover geslachen (hij stond goe din de verkoeling, voelde koud aan en de datum was nog goed) nadaqt ik het gedronken had, bleek de smaak neit goed te zijn en heb ik de volgende dag even over de wc gehangen. hij had dan in een busje gezeten zonde rverkoeling.
neem dus eerst een klein slokje/hapje en als het nromaal smaakt geen zorgen.
bak je eitje goed door en ook het vlees. bij twijvel: niet doen, of vraag aan de kok om het extra door te bakken.
al het eten word met meer olie en andere kruiden klaar gemaakt, ewaardoor het lichaam ook even van slag zou kunnen raken.
mocht je er toch last van krijgen, ga lekker hier naar de apotheek en wacht neit langer dan 1 dag.De pillen die je hier hebt zijn echte paademiddelen aangezien die wel bestand zijn tegen de egyptiusche bacterien. de nederlandce medicijnen werken vele malen langzamer en soms zelfs helemaal niet.
het briefgeld staat bekend als een van de meest smerige briefjes, vandaar dus een keertje extra je handen wassen en/of handcreme gebruiken.
Nou mocht het toch gebeuren, eet geen tomaten, veel droog brood en rijst en warme dranken!
ik hoop dat je er iuets aan hebt, maar word echt neit overbezorgd hoor! het gebeurt neit alleen in sindbad maar ook bij vele anderen in alle hotels.
Hoi Martine jullie moeten je iig laten vaccineren ook nooit wat op het strand kopen ook geen koekjes of ijs al ziet het er nog zo heerlijk uit kraanwater is niet goed om te drinken maar dat weet je al waarschijnlijk hebben jullie inclusief eten en drinken meestal is dat in hotels uitstekend maar ga je toch buiten de deur eten let op dat het een druk en goed restaurent is want je kan echt heel erg ziek worden als je al deze dingen in acht neemt plus vaccinaties moet het goed gaan prettige vakantie en vergeet de zonnebrand met een hoge factor niet want je verbrand levend in Egypte.
Hi
Ben zelf al div.malen in Hurghada geweest, Je kan alles eten behalve de salade en ongepeld fruit. Alles in de schil;"zelf schillen en t is okee. Ijsklontjes zijn ook gevaarlijk of ze moeten uit een plastic zak komen!!. Koop flessen water bij de supermarktjes= is een stuk goedkoper als in t hotel en als je toch diaree krijgt dan is Antinal HET middel !!! Geweldig gewoon.Bij iedere apotheek zonder recept verkrijgbaar voor een paar pond. Laat gewoon je gezonde verstand spreken en vraag of ze tijdens t show cooken alle goed doorbakken. Veel plezier!!! O ja, hebben jullie je al laten inenten? Vraag bij de GG & GD wat je moet hebben en haal die prikjes, voorkomen is beter dan genezen.
woon zelf al zes jaar in egypte waarvan de eerste twee jaar in hurghada.
weinig problemen gehad.
tanden poetsen met flessenwater , voldoende water drinken, drankjes
ZONDER IJS , indien je toch darmproblemen krijgt onmiddelijk het plaatselijke product ANTINAL halen , dit werkt zeer goed.
cola drinken waar het gas uit is doordat je hem een tijdje geopend laat staan
wat veel mensen over het hoofd zien is dat de zwembadwater soms niet zo proper is en bacterieen bevat
dus probeer bij het zwemmen ook niet teveel water in te slikken
Eind oktober gaan wij met ons gezin (pa,ma en 2 kids van 7 en 10 jaar) naar het Sindbad Aquapark Resort in Hurghada. Na alle indianenverhalen gelezen te hebben op Zoover, zie ik het al gebeuren dat we op dag 2 met z’n allen boven de pot hangen of er afgewisseld boven hangen en op zitten…
Wie heeft er tips of advies over het eten en drinken daar (en wat we vooral NIET moeten doen, behalve kraanwater gebruiken) en welke medicatie we kunnen gebruiken als het toch fout mocht gaan?
Alvast bedankt voor je hulp en reactie!
hoiMartine zijn daar een jaar of 2 geleden geweest in maart en hebben er totaal geen problemen gekend hadden zelfs een dubbele kamer gekregen hoewel we die niet geboekt hadden dus beter kon nie. in de avond kregen we wel een windje er bovenop maar best te doen groetjes en vooral geniet.
ze verkopen daar iets tegen de diarre moest je er last van hebben er is een apotheek nie ver van hotel nog gene 3 min te voet als ik me het goed herinner.misschien de ijsblokjes vermijden en de rauwe groentjes want die kunnen idd gewassen worden met kraantjeswater maar wij hadden geen last tatatattaa