Estoril - Cascais - Lissabon

Hallo iedereen,

Ik en mijn vriend hebben een reisje geboekt naar Portugal in September. Ik ben nu volop bezig informatie aan het opzoeken, maar ik vind precies niet zo heel erg veel. Ons hotel bevindt zich in Estoril, maar we willen zeker Cascais en Lissabon ook bezoeken.
Wat is de moeite waard in deze 3 steden?

Ik heb ook gezocht om van Estoril naar Lissabon te geraken met de trein, maar op de website van de Portugese spoorwegen vind ik nergens het station “Estoril”. Heeft iemand ervaring? En hoeveel kost een ritje heen en terug ongeveer?

Alvast bedankt.
Ik hoop op veel reacties.:zon02:

Hallo,

De spoorlijn die je nodig hebt vind je op

en de site is inderdaad vrij onoverzichtelijk, net als het railsysteem zelf. Net zoals in UK zijn er allerlei deel-lijnen met andere voorwaarden, vandaar dat ze op andere delen van de site staan. Maar in ieder geval geen zorgen: Estoril heeft een eigen station…

Lissabon heeft teveel voor 1-2 dagen. Trammetjes, het oude kasteel boven de stad, het Christusbeeld aan de overkant, monument aan de rivier en Torre de Belem, etc. etc. De treinkosten zouden ook op de site te vinden moeten zijn doch nog niet aan toegekomen, reken op helft van NL prijzen voor zo’n afstand.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Nu ben ik aan het kijken naar timetables en prijzen en zo. En ik kan niet een datum in september aanduiden… Komt dit omdat het nog te vroeg is?

Grt.

Of omdat de prijs sowieso niet van de datum afhangt. Het is een simpel lokaal stoptreintje, dus als je timetable en prijs voor vandaag opvraagt geeft dat al voldoende indicatie me dunkt?

Tnx,

<Erik> & [Sandya]

Ach, het treintje kost bijna niks rijdt regelmatig en doet er een klein half uurtje over…

[quote=“Killerqueen, post:3, topic:75293”]

Nu ben ik aan het kijken naar timetables en prijzen en zo. En ik kan niet een datum in september aanduiden… Komt dit omdat het nog te vroeg is?

hallo

ik snap er ook totaal niks van hoor!
in parijs is alles toch veel overzichtelijker.
Ik ben al 3 uur aan het zoeken hoe is van de luchthaven naar ons hotel in estoril kan? er zijn geen metro’s in de luchthaven, dus moet de trein nemen. Maar waar stopt die? waar in estoril?heet dat ook estoril? niet dat het dan nog 5 km tevoet wandelen is.
wij vertekken ook in september al en ben graag voorbereid.
ik ben al zo’n stresskip :slight_smile:

Die site is helemaal in het portugees, daar kan ik ook niet aan uit.
kan iemand mij hier helpen?

Er is ook geen treinstation op de luchthaven voorzover ik weet lol2

Kijk maar op

De direkte bus airport-Estoril is vermoedelijk het handigste.

Voor welk treinstation het beste is: op maps.google.com kun je de lokatie van je hotel/appartement opzoeken maar ook de stations in/rond Estoril. Handig ter voorbereiding…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik ben hier ook voor aant kijken. Ik dacht mss de Cascais Line te nemen. Maar dan moeten we nog van de luchthaven naar het station geraken en dan nog de juiste kant op naar Estoril.
Ik weet niet hoe het bij jou zit, HAN2, maar wij hebben in Estoril een hotel op 300m van het station ofzo. Dus daar hebben wij geen probleem.
De site kun je ook in het Engels zetten trouwens, zo op dat vlaggetje klikken bovenaan!
Wanneer vertrekken jullie?

Groeten