Estland, Letland en Litouwen

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die in de landen Estland, Letland en Litouwen hebben gebackpacked? Ik wil dit aankomende zomer doen en vroeg me af of er veel mensen zijn die door deze landen reizen (veel backpackers?) en of het reizen tussen de verschilllende landen gemakkelijk is?

Ik heb door de landen gebackpackt als onderdeel van een reis van een jaar. Er zijn aardig wat backpackers, met name in de hostels in de grotere steden/hoofdsteden.

Het reizen tussen de landen is geen probleem, alle drie de landen behoren immers tot de EU :slight_smile: Je kan de grens zowel per bus als per trein oversteken.

Thanks voor je snelle reactie :slight_smile: Heb je nog tips and tricks voor mij? Wat moet ik écht zien? Ik wil graag alleen gaan. Is dat aan te raden? Lijkt me geen probleem toch? Zolang er maar backpackers zijn heb je snel contact gelegd :slight_smile: Wel bij de EU, maar helaas kan je er niet me de interrail pas reizen :frowning:

Op mijn website staat een aantal tips:

In Riga ben ik 3 keer geweest, in 2094, 2006 en 2013. Wat me opviel is dat de prijzen flink gestegen zijn. Wil je echt low budget reizen, dan zou ik zeker een hostel met kookgelegelegenheid kiezen op zijn tijd. Uit eten is echter nog steeds veel goedkoper dan in NL en het eten is echt lekker!

Ik was inderdaad van plan om in dat soort hostels te gaan verblijven en misschien een aantal keer couchsurfing. Dat lijkt me echt super cool. Daarnaast wil ik waarschijnlijk ook veel gaan liften. Enig idee of dat in die landen een beetje makkelijk is? Ik zal eens even kijken naar je sites. Bedankt voor je tips :slight_smile: