Estland/Letland/Litouwen

Hallo,

Wij zijn ons nog aan het oriënteren voor een (low budget) reis in de tweede helft van augustus. Nu zien we als één van de opties om een rondreis te maken door Estland, Letland en Litouwen. Heeft iemand ervaring met het reizen door deze landen? Zo ja: Wat vond je van deze landen? Wat mag je er echt niet missen, qua cultuur en natuur? Is het reizen per openbaar vervoer goed te doen of kan je beter een auto huren? Zijn er goede campings? Zou 2,5week genoeg zijn om deze landen te bezoeken? etcetc.

Bedankt!

Ikzelf heb door de drie landen gereisd met het openbaar vervoer, maar ik ben met name in en om de hoofdsteden geweest. Dat was prima te doen!

Er zijn zeer goede lange afstandsbussen, en daarnaast is het lokale vervoer ook goed geregeld.

Ik sliep altijd in hostels, met campings heb ik daarom geen ervaring.

Ikzelf heb die reis ook gemaakt met mijn vriend.
Wij hadden hiervoor 3 weken, en vonden dit eigenlijk net iets te kort. Er is veel te zien en soms zit je de hele dag in een bus.
treinen zijn er namelijk nauwelijks.
We hebben wel echt heel erg genoten van onze reis, het zijn mooie landen, al zijn ze niet meer zo ‘low-budget’ als ze ooit waren.
voor ons is het ook alweer 3 jaar terug dat we er zijn geweest.
we reisden voornamelijk met openbaar vervoer, wat goed geregeld is. we hebben 1 dag een auto gehuurd op het eiland saaremaa. voor 40 euro!

wat je echt niet mag missen?
fietsen op het schiereiland bij Kleipeda. Naar een sovjet bunker gaan vlakbij Kleipeda. het enige hostel wat daar zit, weet zo de naam niet meer, regelt daar een dagtrip naar toe, aangezien je er op geen andere manier kan komen.
Naar ‘the hill of crosses’ in siauliai.
Met een ak-47 schieten in een bunker in Riga. Wandelen over het strand van Jurmelaa, waar vooral veel russen zijn, maar hele mooie houten huisjes. bungee jumpen vanaf de cable car in Sigulda. En bobsleeën op de baan waar het olympisch team ook oefent.
door de binnenstad lopen van Tallinn. En het eiland Saaremaa bezoeken. Huur hier een auto, en rij de hele dag rond. hier kun je het enige voetbalveld vinden ter wereld waarbij er een grote boom op de middenstip staat.

1 like