Ervaringen van zeilers in Argentinië ?

Beste lezer

Ik woon al sedert enkele jaren in noord-oost Brazilië maar heb zin gekregen om er even (een jaartje of zo) tussenuit te knijpen.

Aangezien ik beschik over een zeilschip ligt het voor de hand per schip naar Argentinië te reizen en dus ook zoveel mogelijk te ontdekken vanuit plaatsen die bereikbaar zijn met het schip (kust, maar ev. ook rivieren voor zover die natuurlijk met een zeilmast te bevaren zijn …)

Zijn er onder jullie mensen met ervaring terzake ?
Bijzondere tips ?

Dank bij voorbaat !

Greetz from the tropIX

Heee wat is dat nou, ga je het Brazilieforum verlaten?
Heb helaas geen zeiltips voor je, ken Argentinie enkel vanaf het land, maar op je tocht zuidwaarts wel even een stopover bij ons in Bombinhas dan he!
abraço, Marcel

ik verlaat het forum niet hoor Marcel

ik zal hooguit een week of drie op zee zijn

ligt Bombinas dan ook aan zee ? is er een beschutte plaats (baai of rivier) om aan te leggen waar min. 2m diepgang is ?
dan leg ik daar wel ff aan :wink:

greetz from the tropIX

Ahh dan is t goed!
Ja Bombinhas ligt aan de kust en behoort tot brazilie´s meest populaire stranden!! In de maanden januari en februari kun je het beter mijden want is t overvol en zou ik t liefste weggaan maar ja dan moet onze boterham verdiend worden…
Op 3 km ligt Porto Belo, een van de weinige natuurlijke havens van Brazilie waar eens niet gebaggerd hoeft te worden.

oi Marcel

dat lijkt me idd een interessante plaats om eens voor anker te gaan onderweg
voor zover er geen noordooster staat natuurlijk
wat is de dominante wind daar bij jullie in september, oktober ?

voor zover ik op mn zeekaarten kan zien is er een klein eilandje voor de haven van porto belo, dat kan evenwel wat bescherming bieden tegen golfslag …
woon jij daarboven op die heuvel van dat schiereilandje ?
lijkt me een leuke plaats

als ik ga hoppen onderweg kom ik vast eens een paar dagen daar ankeren
kan ik daar wat voorraad inslaan als dat nodig zou blijken ?

greetz from the tropIX

Oi Ixke,

de dominante wind in september, tja da´s ne goeie, die zoeken we op…
Maar inderdaad tussen het eilandje en Porto Belo is t goed beschut, liggen veel vissersbootjes en is een jachthaventje. Wij wonen net aan de andere kant van t schiereiland(aan de oostkant)op zeeniveau. Als je op onze website kijkt en in t menu links op de pagina op de link ´mapa´klikt kun je op een google earth foto zien waar t precies is.
Voorraden inslaan geen probleem hier, zelfs in de winter is t hier bedrijvig en van alles te koop.
Abraços e até logo!
Marcel

Toch eens nagevraagd, heb er zelf nooit zo op gelet en uit de richting van de vissersarmen op te maken (noord, oost etc gebruiken ze niet zo…): als t goed is komt ie uit t noordoosten, als t slecht is uit t zuidwesten.
Groetos, Marcel