In augutus ga ik 3.5 week reizen door Laos en Cambodja. Maar we willen graag eindigen aan het strand. nu begreep ik dat de stranden in cambodja niet echt heel adembenemend mooi zijn en had ik het idee om vanuit Siem reap met de bus naar Trat te gaan in Thailand…heeft iemand hier ervaring mee?? Ik kan er in de lonely planet zo snel niks over vinden…is dit mogelijk per bus of beter met taxi? las wel ergens dat dit vooral in hoogseizoen gedaan wordt maar ook eind augustus?
hoop dat iemand mij kan helpen…
Nou, de stranden aan de Cambodiaanse kust zijn anders wel mooi. Ga eens een kijkje nemen in en rond Sihanoukville, Bounty stranden in overvloed.
Om vanuit Siem Reap in Trat te geraken kan je best eerst met de boot naar Battambang denk ik en van daaruit naar de grens met de bus. Weet het echter niet zeker.
Ik heb dit afgelopen februari gedaan, eerst moet je per bus of taxi naar de grensovergang
Poipet-Aranyaprathet. Vervolgens kun je net na de grens (aan de Thaise kant dus) een taxi nemen voor 2500 baht. Probeer dat met meerderen te doen, dan kun je die kosten delen.
De reis duurt 4-5 uur.
De stranden van Ko Chang zijn mooier dan die van Sihanoukville, ik heb beide bezocht.
Ja , dat is gemakkelijk. Er gaan ongeveer tien bussen per dag.
Vraag even bij het adres waar je verblijft waar het busstation is.
De rit duurt ongeveer drie uur. Dollar of drie, dacht ik. In Phnom Penh is
Dara Reang Sey Hotel mijn favoriet, kamers vanaf 7-8 dollar,
Mrs. Reangsey en haar staf zorgen uitstekend voor je. De mand in de hoek van je kamer is voor je was, die wordt gratis gedaan.
Tevens verzorgt ze alle trips voor je die je maar wilt, en het restaurant beneden is uitstekend en niet duur.