ervaringen Stray Asia (hop on hop off)

Hallo allemaal!

Half juli vlieg ik naar Bangkok. Ik heb een maand de tijd en heb het plan om vooral Laos, maar ook Cambodja te zien.

Op internet vond ik de Stray Asia hop on hop off service, maar kan er niet echt veel reviews over vinden. Iemand hier die het kent of erover gehoord heeft?

Ben benieuwd, want het lijkt een ideale manier om “gegarandeerd” veel te kunnen zien…

http://www.straytravel.asia/south-east-asia-bus-travel/search/19/

Groetjes
Krissie80

lijkt me leuk. handig om zelf te bepalen.
alleen vraag ik me af of de bus altijd rijdt, wat als er minder of geen mensen zijn ?

mocht je het gaan doen. laat je dan nog even weten hoe het was ?

Hoi Krissie80,

Ik heb zo’n busticket gekocht voor Laos. Ik ga alleen pas in oktober/november.
Ik heb verschillende recensies gelezen en die waren allemaal goed.
Er zijn mensen die het afraden om het georganiseerd en redelijk duur is, maar ik heb het gedaan om het inderdaad garandeerd dat je veel ziet en gelijk mensen ontmoet. Als je geen zin meer hebt in de bus kan je gewoon uitstappen en een paar dagen verder de volgende bus pakken.

Ik heb er heel veel over uitgezocht voor ik het ticket geboekt heb, dus mocht je vragen hebben hoor ik het graag.

Hoi Danique,

Omdat ik het ook bij Kilroytravel zag staan leek het mij wel betrouwbaar. En heb ook veel erover uitgezocht en uitgeplozen en bekeken en heb net afgelopen weekend het traject van Bangkok tot Pakse gekocht (van daaruit vlieg ik naar Cambodja).

:vak02:

Heel veel plezier en jij noemt precies de redenen waarom ik er ook voor heb gekozen: georganiseerde vrijheid zullen we het maar noemen :cheer:.

Groetjes
Krista

1 like

Hallo allemaal!

Ik ben helaas weer terug… Het was een geweldige reis!!! En het reizen met Stray was één groot avontuur. Ik vond het in ieder geval super leuk, maar je moet wel bereid zijn alles te nemen zoals het komt… Expect the unexpected.

Veel plezier!!

Groetjes

1 like

Hey Krissie80,

Wat superleuk dat je wat laat horen!!
Ik kan niet wachten om te gaan. Wat bedoel je met alles nemen zoals het komt??

Groetjes

Hey Danique!

Ik ben jaloers dat jij alles nog voor je hebt hoor :).

Ik bedoel dat soms de planning zoals die er ligt door omstandigheden weleens wat anders kan uitpakken. Maar mijn ervaring is dat alles wat er op je pad komt een avontuur is. Als je het leuk vind, kun je mijn verhalen lezen op www.noppieonline.blogspot.nl . Het zijn hele verhalen, maar het kan je wel een indruk geven van wat ik allemaal beleefd heb.

Groetjes en ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen!

Krista

Hey Krista,

Ziet er echt superleuk uit, leuke verhalen.

Heb je toevallig nog malariapillen over :slight_smile:

Ja! Heb ik. Stuur ff een mailtje k_r_s@live.nl

Groetjes

Hoi allemaal,

Ik weet dat dit topic al weer oud is, maar ik wil 'm graag weer openen! Ik twijfel of ik deze zomer met Stray Asia op reis zal aan. Twee jaar geleden met Stray door Nieuw Zeeland gereisd en het hop on hop off concept, met een leuk aanbod van excursies, routes en accomodaties, beviel mij prima. Ben nu alleen weer twee jaar ouder en iets kritischer geworden.
Wie heeft er met Stray Asia gereisd, en kan mij vertellen wat de gemiddelde leeftijden aan boord van de bus zijn? Wat is de kwaliteit van de accomodaties? En wat voor publiek trekt het over het algemeen?

Lijkt me leuk om wat van jullie te horen!

We hebben op onze afgelopen reis toevallig wat jongeren ontmoet in Cambodja die met een stray pass door zuid oost azie aan het reizen waren. De route die wij nu deden (kampot-koh rong) zat er niet bij in dus af en toe moet je nog steeds zelf vervoer regelen.
Ze waren er erg enthousiast over omdat je makkelijk mensen (= andere reizigers) ontmoet en de bussen goed zijn. Natuurlijk heb je ook het gemak van niet zelf het vervoer uit zoeken.

Alleen als ik hoorde wat ze betaald hadden dan is dat echt enorm duur. Je mist ook de lol van het reizen met lokale bevolking en onze ervaring is dat je mensen genoeg ontmoet in je accommodatie.