Ervaringen rondreizen Brazilie

Wie heeft er ervaringen met de groepsrondreizen van Djoser (Brazilie 21 dagen) en Shoestring (Brazilie dans de samba 16 dagen)?

De reis met Djoser heeft mijn voorkeur omdat je op veel plekken komt. Graag zou ik ervaringen van mensen horen.
Ik ben van plan om de reis in mijn eentje te doen in september of oktober.

Zijn er verder ook nog mensen die een 16 daagse rondreis naar Brazilie bij Go Brazil hebben gedaan? Daar zou ik ook graag meer over willen weten.

Sorry geen ervaring, ben op solo reis geweest en het een stuk rustiger aan gedaan dan in deze reisschema´s.

Djoser en Shoestring hebben hele andere bestemmingen, denk dat het niet echt te vergelijken valt. Ik zou voor een eerst x voor Iguazu, Rio & SP kiezen, veel variatie in 1 trip.

Ik heb met shoestring een 21 daagse reis gedaan naar Brazilie. Heb mijn verslag hieronder in de handtekening een link staan met verslag en mijn ervaring.
Vond sommige hotels nogal slecht, reisleiding slecht en reisgenoten bevielen mij ook niet. Bestemmingen die we deden
waren wel mooi. Ik zat in een groep met veel jongeren rond de 20-25 jaar die zowat iedere keer beslisten wat we gingen doen. Er werd geen rekening mee gehouden als je een klein budget had (zoals ik). Er werd gegeten in veel te dure restaurants. Excursies ook duur.
Zou het niet gauw weer doen. Maar als je iets wilt weten mail me maar.

EDIT : Ik zie net dat het een heel andere reis is, sorry. Maar wellicht dat je iets aan mijn verslag had van mijn shoestring reis.

Ik heb zelf twee trips gemaakt met Gadventures, een Amerikaans/Canadees bedrijf. Kleine groepen (max 15) en internationaal gezelschap. Eerste trip was van Rio naar Buenos Aires en tweede trip van Rio naar Caracas, Venezuela. Het laatste land ga ik niet meer naar toe, maar Brazilie is echt top. Mooie natuur, mooie stranden, aardige mensen, veel cultuur en historie en natuurlijk lekkere caipirinha’s :slight_smile:

Via Wereldwijzer app

Mijn ervaring met Djoser rondreizen: slechte en luie reisgids die de taal niet spreekt, de namen van de bezochte plaatsen niet weet, ontmoetingsplaatsen verkeerd uitspreekt (geeft verwarring), die de namen en adressen van sommige hotels niet weet zodat je blIJft dolen met je bagage. Verder nemen ze je TWEE keer per dag mee naar poenerige, peperdure restaurants zodat ze daar zelf lekker gratis kunnen eten. Ze verdienen nl. maar 34 euro per dag bruto en daar moeten ze ook nog de maaltijden van betalen!
Verder opletten of je wel vanaf Schiphol vertrekt. Het komt nl. voor, dat als je boekt, het duidelijk wordt dat je vanuit Belgie ofzo vliegt en bijv. lange overstaptijden hebt.
De reisgenoten vond ik een stelletje verwende Hollanders. De meesten vonden het wel best om per dag 50 euro of meer aan eten uit te geven. Het schaapgehalte was hoog.

Via Wereldwijzer app

Hallo Summergirl

Eenmaal een groepsvakantie gedaan met Djoser naar Venezuela, niks mis mee, geweldig land, goede gidsen,
Maar wij zijn niet zo’n groepsliefhebbers! Wel een van de mooiste zo niet het mooiste land wat we gezien hebben!
Wat betreft Brazilië, tweemaal gedaan met ons tweetjes, wel met een binnenlands vluchten pakket om de reistijde
Een beetje binnen de perken te houden!
Een maal in de buurt van Santarém in kleine privé pousada verbleven, met trips (Santa Lucia) daarna boottocht over de Amazone naar
Belém, daarna over de monding van de Amazone naar eiland Marajo, verblijf in pousada in het dorpje Johanes!
Tweede keer begonnen in Sao Paulo (bah) vanaf daar met superluxe bus naar Iquasu in ongeveer 15 uur, paar dagen aan de
Argentijnse en Braziliaanse zijde de watervallen bewonderd daarna met de bus naar de Pantanal, geweldig!
Daarna vliegend Brasia en door naar Santarém en Belém en Marajo om de eerder gemaakte vrienden nogmaals te bezoeken!
Dit alles op de gemaakte vluchten na op eigen houtje!

Groet Peter