Graag zou ik informatie willen over rondreizen in Brazillie. In 2013 wil ik graag een rondreis en strandvakantie gaan doen. Doordat ik deze reis alleen ga doen zou ik graag een georganiseerde rondreis maken. Het liefst wil ik dus een combireis bijvoorbeeld een week rondreis en daarna een week op het strand.
Zijn er mensen die daarmee ervaring hebben en tips kunnen geven?
Denk hierbij aan reisorganisaties bij wie ik kan boeken, welke plekken. Sowieso wil ik graag naar het Christus beeld, verder staat alles nog open.
Ik heb de reis met shoestring gemaakt (je kunt mijn reisverslag lezen als je wilt).
Maar er zat toen redelijk wat strand in.
Je ging ook naar Rio, watervallen iguazu, verder Parati, Ilha grande (strand) en Ilha bela. (strand). Ik denk dat de reis nu iets anders is.
Mij viel de reis iets tegen, maar ik ben niet van het groepsgebeuren, maar als je dat zelf wel leuk vind is het wel een reis voor jou denk ik.
Nee… ik heb solo gereisd in noordoost-Brazilië, hier lees je de route… http://cile.home.xs4all.nl/travel/brazil/brazil_info.htm
Ik vond dat je prima ter plaatse korte tourtjes kunt boeken, bijvoorbeeld een hele dag met gids en andere toeristen een natuurpark in langs verschillende grotten, watervallen, tafelbergen etc. Het zelfstandig reizen met de bus van stad naar stad vond ik ook prima te doen, deed me erg denken aan Italië. Het is wel een redelijk prijzig land. Eten en kleding is wel goedkoop, en bussen binnen de stad. Maar bussen tussen steden, taxi’s, tourtjes zijn vrij duur. Hotels wisselen nogal, in de ene plaats kon ik voor US$10 een eigen kamer met badkamer krijgen, in andere plaatsen betaalde ik US$20 voor een kamer met gedeelde badkamer op de gang.
Ik kan me voorstellen dat er vast ook wel tourbedrijfjes in Brazilië bestaan die jou een week bezig kunnen houden, of het nou dagtripjes zijn telkens samen met andere toeristen, of een volle week met dezelfde groep.
Als je met alleen Nederlanders wilt reizen, kun je beter bij een Nederlandse organisatie boeken; maar als je het leuk vindt om in een groep met mensen uit de hele wereld (én Brazilianen) te zitten, kun je misschien net zo goed wachten tot daar, en daar tourtjes boeken.
Misschien kun je met Google wel ervaringen vinden als je de juiste trefwoorden invoert. Ik vind al van alles als ik gewoon intyp: ‘ervaringen groepsreis brazilië’, KLIK HIER.
Wel apart dat je dat Christusbeeld als enige bezienswaardigheid noemt die je echt persé wilt zien.
Ik ben ook al steeds aan het kijken op google, dacht ik ga even kijken wat de mensen hier op Wereldwijzer allemaal hebben gedaan en aanraden.
Er is zo veel te zien in Brazilie, het maakt me niet echt uit wat het enige waar ik echt graag heen wil is het Christusbeeld, wil niet zeggen dat ik geen andere dingen wil zien. Het liefst zou ik langere tijd gaan, om heel veel dingen te zien.
Ik denk dat op Wereldwijzer vooral mensen zitten die zelfstandig reizen zonder groepsreis.
Maar als het jou niet zoveel uitmaakt wat je ziet, kun je gewoon een groepsreis boeken toch? Dan word je vanzelf langs mooie highlights geloodsd. Alleen nog even de vraag welke organisaties goed staan aangeschreven. Kijk ook wat de gemiddelde leeftijd is van deelnemers, sommige organisaties trekken vooral jonge mensen, andere vooral oude.
Je kunt ook kiezen voor een internationaal gezelschap en bijvoorbeeld iets boeken bij GAP.
Als je een reis kiest met Rio de Janeiro erin, kom je zeker bij dat Christusbeeld.
Hallo , mijn man en ik willen in 2016 een rondreis maken van uit nederland naar brazilie met de auto, zijn er mensen met ervaring die ons een beetje kunnen helpen . :vak02:
met welke auto Oma ?
ga je er 1 importeren of hier kopen ?
importeren is extreem problematisch tussen haakjes, om niet te zeggen onmogelijk, dan kan je beter via bvb Argentinie binnenreizen in Zuid Amerika, maar dan nog sta je voor een hoop administratieve rompslomp
al heb ik al eens een Duitse en een Hollandse nummerplaat gezien hier op mobilhomes