ervaringen porto cupecoy

Hoi allemaal,

Wij verhuizen eind november naar SXM (ik mijn man en dochter van 1.5 jaar). Vanuit nl zijn wij opzoek naar een huis/appartement voor ons verblijf van 2.5 jaar daar. Ons oog is gevallen op het complex Porto Cupecoy. Zijn er mensen die dit complex goed kennen en er mss ook zelf verblijven. Hoor graag wat ervaringen en ben ook erg benieuwd naar de omgeving zelf.

Groetjes Femke.

Hoi Femke,

Ik woon nu een aantal maanden op dit schitterende eiland. Cupecoy is niet zo groot en ik ken het eigenlijk vooral door het grote nieuwe gebouw (shoppingmall) wat nu bijna open gaat. Hoe het op mij overkomt: het is een duurdere wijk van het eiland. Het ligt op de grens van het Nederlandse en het Franse gedeelte. Porto Cupecoy ken ik verder zelf niet dus kan ik helemaal niet over oordelen. Fijne tijd op SXM!

Ten eerste: Porto Cupecoy ziet er erg mooi uit en de woningen zijn luxueus. Er zitten een paar leuke restaurantjes aan het centrale pleintje. Je boot kan je ook makkelijk kwijt, zit een marina bij.

Ten tweede: het is niet goedkoop en je moet mazzel hebben met wat je ervoor krijgt.

Ten derde: als je in Philipsburg gaat werken kan je bijna niet verder van je werk wonen dan Porto Cupecoy. Je moet ook door een filegevoelig gebied en de weg over de golfbaan (waar je overheen moet als je over de Nederlandse kant rijdt) is slecht, als het regent wil je daar niet overheen zonder SUV.

Tot slot: die shopping mall gaat al minimaal twee jaar “bijna open”…