Ervaringen met werk visa

Hallo,

Ik ga voor de 5de keer naar Ecuador-Galapagos.
Bij mijn vader,die daar een zaak heeft.
Nu ga ik emigreren naar Ecuador,om zo daar zijn voetstappen te volgen.
Het idee van mijn familie daar is om hier een werk visa aan te vragen.
als om zo van start te gaan.
ik ging ervoor gewoon met een gratis visa van 90 dagen,en verlengde die dan.
Nu ik van plan ben om te emigreren,zo het zo moeten zijn dat ik hier in België,
Eerst die Werk visa nodig heb,om daar geen problemen te veroorzaken in verband met mijn emigratie.
ik heb hier een mail van Embajada del Ecuador en Belgica.

El Ministerio de Trabajo del Ecuador (Ministry of Employment) is the one which is giving the work permits.
La Dirección de Extranjería del Ministerio de Gobierno (Office of Alienation of the Government) is awarding residence permits which are based on a work contract.

For further information, please visit the following website:
http://www.mingobierno.gov.ec/

IN the Consulates, we just give visas for short period. For further information and requirements for all sorts of visas, you can visit the following website: www.ecuador.be

Hoping it will be helpful

Best regards,

CONSULATE OF ECUADOR IN BRUSSELS
Opening hours: From Monday to Friday 9AM-1PM and 3PM-5PM
Avenue Louise 363, 9th floor
1050 Brussels
Tel: 02 644 32 58
Fax: 02 644 28 13

Nu sta ik zo wat blok,heeft iemand hier ervaring mee?
of kan iemand mij stapsgewijs vertellen wat ik moet doen?

Alvast Bedankt voor de hulp.:wereld:

Christoph

Hey hoi,

Je zult naast het arbeidscontract nog een flink aantal officiele papieren moeten kunnen overleggen van het bedrijf van je vader e.d. Hier kun je de info vinden die je nodig hebt voor een werk-visum:

http://www.consuladoecuadorsj.com/pag/lista_visas.htm#VI
Trabajo 12-V1

Dit alles moet je dan in originele versie meenemen naar de Ambassade van Ecuador in Brussel en daar zullen ze dan de papieren in behandeling nemen.
Ik heb het vorig jaar voor mijn vrijwilligersvisum gedaan en toen ik alle papieren helemaal in orde had, was het ook zo helemaal klaar. Hoop dat het zo ook in Brussel werkt.
Zorg dat in het contract de periode van 2 jaar staat vermeld, dan krijg je ook meteen je papieren hier in Ecuador voor 2 jaar, anders moet je na een jaar terug om het te vernieuwen.

Succes met alles!!

Hallo,

Dat lijkt mij heel wat werk,stel nu dat ik al de papieren heb en bij de Ambassade afgeef,hoe lang zou dat ongeveer duren tot dit in orde is?
ik ga er van uit als ik de papieren afgeef,dat ik nog niet kan gaan ?
Alvast bedankt voor je hulp en je tijd.

Dit was de info naar waar ik zocht.

Groetjes

Christoph :dag:

Hoi,
Het voordeel was dat ik het per email mocht aanleveren met de belofte dat ik alle originelen zou meebrengen tijdens het gesprek bij het consulaat. De afspraak was ongeveer een week na inleveren van de documenten. En toen kreeg ik meteen alle stempels en stickers in het paspoort. Daarna kun je gaan. Ze hadden me inderdaad aangeraden het ticket pas te boeken zodra alles akkoord was.
Ben benieuwd hoe het voor jou gaat!
Groetjes!

Hoi Babseba,

een vriendin en ik zijn van plan om 9 tot 10 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen in Cuenca.
Nu proberen wij een vrijwilligersvisum voor elkaar te krijgen! Onze organisatie heeft ons min of meer gezegd dat zij de procedure in Ecuador gaan opstarten, maar laatst stuurde zij een mail dat zij papieren naar ons zal opsturen, waarmee wij dan ook iets konden gaan aanvragen…
Ik was benieuwd hoe jij dat hebt gedaan met het aanvragen van een vrijwilligersvisum? Heb je dta zelf gedaan, of ook de organisatie in Ecuador? Hoe is dat verder gelopen die procedure?

Alvast bedankt!!

Johanna

Hoi Johanna,

Ik had contact met de organisatie hier in Ecuador, als alle papieren gereed waren werd dit opgestuurd aan mij. Zelf een mailtje gestuurd aan de ambasade met de vraag wat ik het beste kon doen. Toen hebben ze mij alle info toegestuurd die ik nodig had voor de aanvraag, dat alles heb ik ook ontvangen vanuit Ecuador. Forumulier wat ik zelf moest invullen van de website gehaald. Daarna heb ik alles per email verstuurd en daarna een afspraak gemaakt om alle originelen te komen inleveren en de nodige stempels en stickers in het paspoort gekregen. Het volgende visum vraag je dan aan:
12-VII Misioneros, Religiosos, Voluntarios

Waar gaan jullie in Cuenca vrijwilligerswerk doen? Mijn favoriete stad hier in Ecuador!

Veel plezier en succes met alle voorbereidingen!

Hoi,
bedankt voor je snelle reactie! Maar het is dus beter om de procedure in Nederland op te starten?? We hebben onze tickets al geboekt, en wij vertrekken 3 oktober! Kreeg je alle stempels binnen een dag en was het prima, of duurde dat weer een tijdje?
Want wij hebben het idee dat het nog wel een tijdje zou kunnen duren, en we vertrekken al over kleine 7 weken. Weet jij toevallig of het ook mogelijk is om naar een buurland te gaan en dan opnieuw een toeristenvisum aan te vragen. Heb namelijk een nicht van me die op deze manier een jaar lang verblijft in Argentinie

Wij gaan bij Pastoral social cuenca werken. Deze hebben meerdere projecten. Ik wil/ga (volgens mij) met kinderen die verstandelijk en/of lichamelijk gehandicapt zijn. Mijn vriendin gaat casa d’amor werken, wat je hier kunt vergelijken met een blijf-van-mijn-lijf huis.

Ik heb al heel wat postieve dingen gelezen over Cuenca. Hoop dat de stad mij ook zo goed gaat bevallen!

Hoi! Het is sowieso het beste als je alles in Nederland regelt voor je vertrek, in Quito zal je ook nog even het eea moeten regelen om dan je censo te krijgen voor een jaar. Als je niks regelt kun je eenmalig een verlenging aanvragen op een toeristenvisum, maar dan heb je in totaal dus maar 6 maanden. Een boete kan je zo´n 200-500 dollar kosten.
De stichting hoort te weten welke documenten jullie nodig hebben, originelen met stempels erop, die moeten ze naar jullie sturen en dan kunnen jullie met die documenten naar de ambassade in Den Haag gaan.
Toen ik alles had, afspraak gemaakt bij de ambassade en binnen een week kon ik terecht, de dag dat ik ging had ik mijn visum binnen een uurtje.
Je kunt het beste een mailtje sturen aan de ambassade met de vraag wat ze allemaal precies nodig hebben voor een vrijwilligersvisum van een jaar. Dan sturen ze je die info op, die jij dan kan doorsturen aan de stichting in Cuenca, met daarbij het vriendelijke verzoek dit alles zsm te versturen. Dus het zal niet liggen aan de wachttijd bij de ambassade van Ecuador in Den Haag, maar het zal afhangen van de stichting in Cuenca of zij jullie alles op tijd toesturen. De post doet er gemiddeld 3 weken over van Ecuador naar Nederland. Dus al met al zou het moeten lukken om binnen nu en 7 weken je visum te krijgen. Nu misschien lijkt het even veel geregel, maar als je hier eenmaal zit en je hoeft een jaar lang niet te denken aan zaken die je moet regelen, het voordeel van zo´n censo is ook dat je soms niet de volledige toeristenprijs hoeft te betalen, leuk meegenomen.
Zal straks eens kijken op de website van de stichting, ben benieuwd.

Hello Babseba,

Ik laat even weten hoe mijn vorderingen gaan.
Momenteel sta ik weer nergens, familie heeft advocaat ingesteld waar ik nu met in contact ben, veel kon die mij niet vertellen, alleen het géén wat ik niet wou horen is"you don’t need to do anything, mail me a copy of your passport, and you can come" :confused: Dus verder heeft ze me niets meer vertelt of geantwoord.Mijn vraag is nu, zou ik dit vertrouwen en mij een 1000 euro vlucht terug riskeren ? is dit echt mogelijk ?Ik vind hier op het net, nog bij het consulaat geen secure info over.Dus elk beetje info/tips/ervaring is meer dan welkom. :chin:

Groeten

Christoph

http://www.mmrree.gob.ec/servicios/indice.asp

Success :slight_smile: