Ervaringen met Vrijwilligerswerk Organisaties

Met welke Vrijwilligerswerkorganisatie heb jij vrijwilligerswerk gedaan in het buitenland? En is je dat goed bevallen?

Deel hier je ervaringen met anderen!

Ik (Merel van Lier) heb vrijwilligerswerk gedaan bij Pure for Kids, Cambodja.
2,5 maand heb ik gewerkt met kansarme kinderen uit de Kandek Community in Siem Reap.
Momenteel zit ik in Laos, ruim een maand na mijn vertrek van het project.
Nu, tijdens het reizen, denk ik nog elke dag heel veel aan de kinderen. Ik mis ze ontzettend en dat is een goed teken. Het is voor mij een intensieve en fantastische tijd geweest. Lieve, open en leergierige kinderen die elke dag een grote glimlach op je gezicht toveren. Daarnaast gemotiveerd Cambodjaans personeel die de hulp van vrijwilligers enorm waarderen.
De mensen hebben mij geraakt en mijn tijd is super en onvergetelijk geweest.
Ik ben werkzaam geweest op het Pure Dream Center en heb daar les gegeven aan kinderen in de leeftijd van 8-11. Buiten de geplande lessen en activiteiten, heb ik een dansvoorstelling met de kinderen gemaakt. 6 weken lang heb ik met ze geoefend en ze vonden het fantastisch. Ze hadden nog geen ervaring met dansen, dus het was ook nog eens leerzaam voor ze. Elke keer was het weer gieren geblazen en de voorstelling was een groot succes. Ik was zo trots en kon alleen maar genieten van de prestaties van de kinderen.

Een ieder die nog twijfelt om vrijwilligerswerk in Cambodja te doen, schroom niet meer en schrijf je in bij Pure. Pure is een kleinschalige vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kinderen die weinig zicht hebben op een goede toekomst. Door middel van Engelse lessen, creatieve workshops, sport/spel, living values, lezen , schrijven en voorlichtingen krijgen de kinderen een kans op een betere toekomst. Jij, als toekomstig vrijwilligster ;), geeft vorm of assisteert bij deze lessen.PURE heeft binnen Siem Reap meerdere projecten waar je geplaatst kan worden Het kan ook zijn dat je geplaatst wordt op een project waar je leerkrachten coacht en ondersteunt bij het leren van Engels. Ook zijn er mogelijkheden op medisch gebied. De Cambodjaanse mensen hebben ons zo hard nodig en je maakt met elk klein dingetje al een groot verschil. Mijn danslessen zijn hier een goed voorbeeld van. Een cultuur met een moeilijke, vreselijke geschiedenis. Het volk dat zo hard z’n best doet om het leven draagbaarder al dan niet goed te maken. Mijn respect voor de Cambodjaanse mensen is zo groot en ik kan alleen maar waardering voelen.
Wil jij kennismaken met dit bijzondere land en de waardevolle projecten?
Kijk dan op www.pureforkids.org en schrijf je in.
Mij heeft het een rugzak vol prachtige, nieuwe, en bijzondere ervaringen gegeven. Dat wil jij toch ook?!

Groetjes,
Merel van Lier ( oud vrijwilligster PURE for KIDS)