Vrijwilligerswerk Cambodja

Enige tijd geleden zag een vriendin op de Belgische tv-zender Canvas in het programma ‘Spraakmakers’ een treffend portret van een Nederlands echtpaar. Zij trachten kinderen die tijdens het Pol Pot-regime in Kambodja geheel gedesoriënteerd raakten, opnieuw via inculturalisatie een zelfwaarde bij te brengen. Mogelijk wil ik daar geen helpen (heb jaar loopbaanonderbreking genomen), maar ik heb er helaas geen coördinaten van. Kan iemand mij een tip geven? Dank.

******Share what you know, learn what you don’t" **

PURE! is een vrijwilligersorganisatie die zich inzet voor kleinschalige projecten in Cambodja. PURE! organiseert vrijwilligersreizen met als doel het fysiek en financieel ondersteunen van onze projecten. De inzet van vrijwilligers en het sponsorgeld komt ten goede aan de kinderen in Cambodja.

PURE! is opgezet omdat er in Cambodja veel kleinschalige projecten zijn die jouw hulp kunnen gebruiken. Deze projecten hebben niet alleen financiële ondersteuning nodig, maar ook handen die actief mee willen helpen aan de wederopbouw van het land en de opvang van kinderen.

De kinderen van Cambodja zijn de toekomst. Het gezegde: “Geef ze geen brood, maar leer ze zelf brood te maken.” is hier dan ook absoluut van toepassing. Geef de kinderen in Cambodja een toekomst door te helpen met het opzetten van scholen, het geven van Engelse les, het opvangen van kinderen en het aanleren van dagelijkse bezigheden.

PURE! biedt uitgebreide informatie omtrent de projecten en begeleid jou op weg naar Cambodja. In Cambodja is er altijd een projectcoördinator die voor jou klaar staat voor al je vragen en hulp als dat nodig is. Daarnaast biedt PURE! ook de mogelijkheid om andere vrijwilligers te ontmoeten en verhalen uit te wisselen via de weblogs en ons forum.

Kijk eens op: http://www.pureforkids.org