Ervaringen met United Airlines

Hierboven kun je je waardering geven en / of deel je ervaring in een reactie hieronder. Graag eerst even registreren voordat je reageert i.v.m. ongewenste berichten.

Bekijk de website van United Airlines

United Airlines een grote maatschappij die oa een leuke drukke route (Atlantische) bevliegt waar veel competitie in de lucht is.
Hebben een flinke klap gehad na 9/11 waarbij vliegtuigen van hen neerdonderden. Vlogen als een van de eersten met de B777.

UA zit in de Staralliance oa met Thai Airways, SAS, SQ, LH, NZ ea
http://www.staralliance.com/star_alliance/star/frame/main_10.html

Met deze alliantie hebben zij het grootste routenetwerk.

Het FFP (loyaliteits programma) is buitengewoon goed. Ik heb me twee jaar achtereen volgens mogen kwalificeren voor premier exececutive in hun frequent flyer program en vloog business class terwijl ik cattle class betaalde, overall: service goed, professioneel cabine personeel, eten gevarieerd, seatpitch goed. Upgradingsysteem vanuit mileage gaat makkelijk, aanvraag kan vanaf de computer in je personal account makkelijk worden aangevraagd.

Voor mij is United een van de grote boys met zeker veel vlieggenot, mooie routes: MIA-SAN is een prachtige en een van favoriete route’s vliegend vanuit Phoenix naar San Diego over de Rockey’s, laat in de middag kijk je vanuit je raampje naar beneden en zie je een prachtige Grand Canyon in een mystieke rode gloed van de ondergaande zon

Voor een paar jaar terug heb ik een RTW ticket gekocht UA issued

Een Round The World ticket. Geldig voor een jaar en fullfare, voor backtracking waren restrictie’s. Ik heb dat in '99 toen voor de prijs van 4500 gulden aangeschaft. De route was: AMS-IAD-SAN-LAX-AKL-MEL-KIX-FRA-AMS en vloog deze route in een maand…(!)

LAX-AKL was codeshare operated met NZ geweldig uitgevoerde vlucht, ik ben courtesy card bij UA en was van alle gemakken voorzien bij incheck; kaart laten zien, priority boarding, prima geregeld. Star Alliance covers het grootste netwerk en je komt goed aan met je aansluitingen. KIX was ook al weer top, laat in de middag aankomen vanuit MEL, niet al te lang op transit; beetje terminal hopping (heel fraai vliegveld Kansai Airport) en door met ANA naar FRA…Stewardessen van ANA hadden Kimono’s aan. Los van de RTW had ik vanaf MEL aankomst en vertrek een conjunction ticket die feiloos werd gecombineerd met mn RTW dit was mogelijk door de Star Alliance, destijds was het netwerk nog niet zo uitgebreid als nu.

United ik vind het een goede maatschappij, een groot binnenlands netwerk en zij hebben hun aandeel in Star Alliance dus simply hooked to the world

Wij zijn met United naar Los Angeles gevlogen en waren zeer tevreden met de service. eigen schermpjes, hele aardige stewardessen. Eentje gaf ons zelfs reistips. Alle vluchten vertrokken netjes op tijd

Ik vind United ook erg goed, en zeker die eigen schermpjes zijn een groot plezier.
Vond het vreselijk hoe ze in 2002 getroffen zijn maar gelukkig vliegen ze nog steeds.

Ik heb in juli van dit jaar gevlogen met United, van Amsterdam naar Washington en van Washington naar L.A.
Ik ben niet erg te spreken over deze maatschappij. Zeer krappe beenruimte, op de vlucht van 8 uur naar W. maar 1 keer iets te eten, op de vlucht van W naar L.A. wat 5 en half uur duurde, helemaal niks te eten, terwijl de geuren van heerlijke menu’s door de cabine vlogen, want class kreeg wel eten.
Wel was er genoeg te drinken, al moest je heel veel bijbetalen, nog geen wijntje bij het eten bijvoorbeeld.
Ook hadden we geen eigen schermpjes op de binnenlandse vlucht. Voor amerikanen is 5 uur vliegen een peuleschil, maar voor ons europeanen een hele zit, vooral na 8 uur vliegen voor die tijd.
Nee, dan heb ik betere ervaringen met Air France, veel te eten, alcohol bij het diner etc.
Ook vond ik de stewardessen erg onverzorgd er uit zien.
Eentje had bijv.beeld vet lang, los haar en liep de hele tijd ordinair op kauwgom te kauwen, ik vind dat dat niet kan.
Nee, voor mij geen pluim.

Wij hebben vorig jaar in september met UA gevlogen van Brussel naar Washington en dan verder naar Los Angeles. De vlucht naar Washington was prima op alle gebied, genoeg te eten en drinken, geen enkel probleem, je moest maar vragen en je kreeg het, heel vriendelijk en behulpzaam personeel, maar dan de volgende vlucht die voor amerikanen natuurlijk een binnenlandse vlucht is van Washington naar Los Angeles, maar voor ons eigenlijk bij het gewone vluchtschema Brussel- LA hoorde, daar was geen eten of drinken voorzien voor een toch 5 uur durende vlucht, bovendien was er bij het opstijgen van W naar LA een probleem met het landingsgestel ( de piloot kreeg het niet ingetrokken ) wij hebben dan een noodlanding moeten maken die gelukkig goed afgelopen is, maar de meest passagiers waren toch wel behoorlijk geschrokken. Daar was buiten de gebruikelijke verontschuldigingen voor het oponthoud geen enkele compensatie, wat in mijn ogen toch wel had gemogen, maar verder kan ik geen slechte opmerkingen maken over deze maatschappij, mocht de gelegenheid zich voordoen zou ik er terug gebruik van maken.

wij zijn april 2009 gevolgen, met united airlines, van AMS via Chicago naar Los Angeles; ben er goed over te spreken. Vooral de lange vlucht, van AMS naar Chicago, kan je films kijken (de nieuwste films) op je eigen schermpje! Verder zit er eten en drinken en een snack bij in, wat ik goed vond smaken (ben wel snel tevreden!) Beenruimte, gewoon, als je heel lang bent zorg dan dat je op een stoel naast het gangpad zit, maar ik vond het allemaal erg meevallen en de vlucht was ook zo voorbij als je films aan het kijken bent!

Na eerdere probleemloze vluchten met UA nu toch een eerste negatieve ervaring. Afgelopen zaterdag vlogen we terug vanuit Las Vegas via Chicago naar Schiphol, onze vlucht zou om 11.05u vertrekken. Wij netjes ruim twee uur voor vertrek op het vliegveld, maar vreemd, onze vlucht staat niet op de borden, wel een ander vluchtnummer met vertrek om 9.20u zou vertrekken. Inchecken bij een computer lukt niet, die probeert ons op die eerdere vlucht te zetten, maar daarvoor zijn we al te laat. Naar een balie dus, en wat blijkt, onze vlucht is geannuleerd en vervangen door die andere. We hebben nog een klein kwartiertje om die te halen, dat blijken er net een paar te weinig, we zien ze net de slurf loskoppelen van het toestel. Jammer maar helaas.

Dus wat zijn onze andere opties? Met een latere vlucht van UA naar Chicago, daar overnachten (voor eigen rekening), en een dag later naar Schiphol. Via een andere hub vliegen was geen optie, dan zouden we de ook niet halen. En de laatste optie: omboeken naar een vlucht van American Airlines, met een overstap van minder dan een uur op Chicago, en tegen bijbetaling van $150 per persoon. Je moet toch naar huis, dus gaan we toch maar daarop in. Gelukkig halen we de overstap in Chicago (we waren zo ongeveer als laatsten aan boord), anders waren we nog dubbel genaaid.

Het vreemde is dat we voor de heenvlucht netjes een SMS’je hebben ontvangen als herinnering aan de vertrektijd van de vlucht (terwijl we toen al op Schiphol zaten), maar dat bij de gewijzigde terugvlucht we helemaal niks te horen kregen. En ook de medewerking van UA stelde verder weinig voor, geen karretje om ons over het vliegveld te racen, niemand die ons even met spoed langs security kon leiden, en dus alleen oplossingen die ons geld en/of tijd zouden kosten. Nu dus maar eens kijken of er nog ergens wat te claimen valt, die $150 zou ik toch graag terugzien.

De rest van de vluchten verliepen zonder problemen, al viel me wel op dat de service tot een absoluut minimum is teruggebracht. Tijdens de transatlantische vlucht één warme maaltijd en een minimalistisch snack, alcoholische dranken tegen betaling, en tijdens een binnenlandse vlucht van dik 4 uur (Washington - Las Vegas) al helemaal niks. En waar is toch het warme doekje 's ochtends vroeg tijdens een nachtvlucht gebleven?

Gewoon goed. Wij zijn in oktober 2009 met UA naar Orlando gevlogen via Chicago. Vanaf Amsterdam met de 767 naar Chicago is een lange vlucht maar de cabin crew was vriendelijk, het eten was voldoende en ik heb zelfs met mijn 190 cm redelijk goed kunnen zitten in economy. Ook de aansluitende vlucht naar Orlando per Airbus a320 was gewoon goed. Vreindelijk personeel, voldoende informatie en redelijke stoelen.