Ervaringen met Tulum

Deel jouw ervaring met Tulum,

Ben enkele malen in Tulum geweest. De site is qua gewouwen/tempels niet zo heel bijzonder, maar de liggeing juist wel. Het is het enige Mayacomplex wat zo gelegen is. Neem je badkleding mee, want het strand kan ook gebruikt worden en ligt zelf bij het begin van het grote rif.

de ligging is inderdaad geniaal…de combinatie van oude tempelresten met een bountystrand is uniek

toen ik er was was het echter zo heet dat ik amper de moeite heb genomen om de tempels zelf te bestuderen en de bordjes te lezen…maar gewoon rondkijken is eigenlijk al meer dan de moeite waard

Tulum is inderdaad helemaal top. Wij hadden een privé-gids en dat maakte het nog beter omdat je toch dingen meekrijgt die je anders niet weet of minder makkelijk uit de reisgidsen haalt. Verder is het handig om te weten dat je geen eten of drinken mee mag nemen naar binnen. Zorg dus dat je er vroeg of juist wat later naartoe gaat. Wij hebben onze mooiste foto’s hier gemaakt.
Je kan trouwens erg makkelijk op eigen gelegenheid gaan. Laat je niet verleiden door aanbiedingen. Het openbaar vervoer (bus) is echt goed en niet zo duur.

1 like

29/04-09 Tulum bezocht. Een prachtige site aan het Caribisch gebied. Maar warm, niet normaal. Ook hier veel water tot je nemen en iets op je koppie.

Deze site is niet zo groot als Cobá en Chichen Itza maar zeker indrukwekkend te noemen. Stel je voor dat je als zeevaarder zo’n haven aan doet bij een opgaande zon:zon: dan geloof je je ogen niet. El Castillo is natuurlijk het belangrijkste gebouw maar de gehele site is een must om te zien.

Aan de klif kun je mooie foto’s maken. Ook kun je in de zee zwemmen maar daarvoor moet je een steil houten trap af. Het is een heel klein strand en erg druk. Geen plaats of ff te zonnen dus dat was voor ons geen aanrader. Bovendien we kwamen voor de site en niet om te zwemmen.

Voor ons voldeed Tulum aan onze verwachtingen :thumbsup: en is een must als je in Yucatan bent.

Wij gaan waarschijnlijk in september weer naar Mexico en willen nu toch ook wel wat gaan zien! Chichen Itza ben ik al geweest en nu wil ik naar Tulum.

Waar hebben jullie dit geregeld? Heb nu cancun-discounts.com gevonden maar vraag me af of dat ok is.