Ervaringen Met Thomas Cook

hallo,

wij hebben geboekt bij thomas cook, en nu vroeg ik me af of iemand hiermee ervaringen heeft.

groetjes bianca

Wij gaan boeken al jaren bij hetzelfde reisbureau, eerst Broere Reizen, nu Thomas Cook en zijn erg tevreden over de service.

Als je de Thomas Cook reizen bedoelt, nou dat is hetzelfde als Neckermann, dus daar hoef je ook niet over in te zitten, die zijn ook goed.

Mieke

:smiley: thomas cook is een zeer goede reisorganisatie, ze zitten over de gehele wereld, vrij uit en neckermann reizen behoren sinds vorig jaar tot deze keten,

Ik ga bijna ieder jaar met Thomas Cook en ik moet zeggen dat dit wel de beste reisorganisatie is naar mijn mening. Heb vorig jaar een reis met Orion geboekt omdat het zogezegd goedkoper was maar tegen dat alles erbij kwam van toeslagen en alles, kwam het duurder uit dan Thomas Cook en dit voor een last Minute.
Daarom heb ik mezelf beloofd iedere keer met Thomas Cook te boeken, we hebben hier nog geen problemen mee gehad en het personeel is ieder jaar héél vriendelijk!

Groetjes xxx

Beste forumleden,

Vorig jaar boekten wij een reis via internet bij Vrij Uit (Thomas Cook) die wij keurig met onze creditcard betaalt hebben. Bijna een jaar naderhand (!) krijgen wij een rekening van Thomas Cook waarin ze beweren dat wij nog een reis in exact dezelfde periode nóg een keer via internet geboekt zouden hebben (waar wij overigens nooit geen bevestiging of iets van hebben gekregen) en volgens ons ook onmogelijk aangezien je altijd je reissom voldaan moet hebben en voor een manier van betalen moet kiezen via internet. Nooit geen bevestiging of tickets ontvangen.

Thomas Cook houdt dus bij hoog en laag vol; of we toch maar even over de brug willen komen. Inmiddels ligt de zaak bij een incassobureau. Wij gaan dus nooit betalen, ik val nog liever dood. Dit geloof je toch gewoon niet! Ze hebben gewoon een bug in hun systeem ofzoiets.

Waarschuwing dus: niet boeken bij Thomas Cook via internet en de manier hoe zij klanten / klachten behandelen zou ik zeggen; daar nooit meer boeken; zijn er overigens meerdere mensen die deze ervaring hebben?

Ik hoop dat je dat niet via internet gedaan hebt, zij hebben namelijk een bug in hun systeem die je wellicht 2x voor dezelfde reis laten betalen (zie mijn posting) Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk

Hallo Reiziger…
Als je goed kijkt betreft het hier een topic van het jaar 2005!!!
Het is hier allereerst de afspraak dat je geen oude topics ophaalt en niets toevoegt

Ten tweede heeft de bug die blijkbaar nu in t systeem zit niets te maken met 2005!!

Hopelijk komt alles voor jou wel goed

Beste forumleden,

Wat mij nu overkomen is: bijna 1 jaar (!) nadat ik mijn vakantie heb geboekt en betaald met mijn creditcard via internet bij Vrij Uit / Thomas Cook krijgen we een rekening (!) van Thomas Cook; volgens hun zouden we in exact diezelfde periode nóg een reis hebben geboekt (waar wij overigens nooit geen bevestiging of tickets e.d. van hebben ontvangen; bovendien is het wat lastig om met dezelfde personen in dezelfde periode op vakantie te gaan (!)) Wij uiteraard verhaal gehaald bij Thomas Cook maar neehoor, die hebben alles overgedragen naar een incassobureau; of we maar gewoon even willen dokken. Er zit dus gewoon een bug in hun systeem die blijkbaar dit mogelijk maakt.

Gezien hun onbetrouwbare systeem en de handelswijze hoe zij hiermee omgaan adviseer dan ook iedereen niet te boeken via internet bij Vrij Uit / Thomas Cook. En gezien de manier waarop zij met hun klanten omgaan (het dossier is inmiddels 14 pagina’s dik) zou ik zeggen: daar nooit meer boeken.

Hoe treurig dit ook is het blijft gevaarlijk om af te gaan op de ervaring van enkelingen. Bij ieder bedrijf vallen er wel eens spaanders en ik hoop van harte dat uw probleem wordt opgelost.
Ik kan alleen zeggen dat ik meerdere malen bij Thomas Cook geboekt heb en voortreffelijke ervaringen met ze heb en zij altijd tot in details mijn extra eisen en wensen hebben ingevuld en gerealiseerd.
hvniedek

Waar ik als eerste een reis heb geboekt is bij thomas cook. Het is me goed bevallen en ik ga nog steeds altijd naar thomas cook!

Zoals eerdere vermeldingen worden er spookfacturen gestuurd door Thomas Cook naar mensen die via internet geboekt hebben. Niemand in dat bedrijf heeft notie wat er gaande is en de financiele administratie stuurt alles lekker lomp daar naar incassobureaus die vervolgens met dreigingen met juridische procedures alsnog de spookfacturen proberen te innen. Het is hondsbrutaal en volkomen onbegrijpelijk waar Thomas Cook mee bezig is.

Inmiddels is de maat vol en wordt Thomas Cook aangeklaagd. Hopelijk mag dat kutbedrijf nooit meer één reis verkopen!