Ervaringen met TAP Portugal

Heeft iemand ervaring met TAP Portugal ?

En kan iemand soms wat raad geven over het boeken van een ticket vanuit België, aangezien ik geen VISA heb ben ik dus op zoek naar een andere manier.

Met vriendelijke groeten
Maya

Vlieg in Augustus met TAP vanuit Amsterdam naar Lissabon en vanaf Lissabon naar Fortaleza(brazilie) (retour)

Iemand ervaringen met (trans-atlantische) vluchten via TAP?
alvast bedankt,
groetjes, Nienke

Hallo,
Ben al een paar keer met TAP (tussenstop in Lissabon) naar Dakar gevlogen, was geen enkel probleem. Heb het ticket gewoon via een reisbureau (jetair) geboekt en betaald met cash geld, gewoon bankkaart kan ook.
Allee succes

Ben dit jaar voor het eerst van Brussel via Lissabon naar Brasília, Brazil gevlogen. Ik was gewend om met de KLM van AMS naar GRS te vliegen, maar ik vind de service van de KLM veel beter, ook het entertainment system van de KLM is veel beter. Bij TAP komen ze weinig langs met drinken en de keuze is ook minder.

Vliegen met TAP is tamelijk Basic, maar dat is de prijs natuurlijk meestal ook.

Van schiphol naar lissabon, een uur tussentijd, en dan van lissabon naar fortaleza.
Perfect, en ach, ze hadden wat meer met drinken langs kunnen komen, maar had je dorst, dan liep je even naar de galley om wat te vragen. 2x eten gehad, keuze uit twee avondmaaltijden.

terugweg:
Van fortaleza naar lissabon, weer uur tussentijd, en dan van lissabon naar schiphol.
Maar ach, bij inchecken op fortaleza al: ‘sorry, jullie vlucht is een half uur te laat, jullie halen jullie tweede vlucht niet.’ Wel meteen op de volgende vlucht geboekt, (7 uur later)
Ook op de korte vlucht van lissabon naar schiphol wat te eten/drinken.
Kortom super maatschappij

p.s. Vlogen van LIS naar FOR in een A330, bij TAP heeft elke (economy) stoel hier een eigen scherm! Super, films die net uit waren, series (CSI) muziek etc.

Edit: Deze korte tussentijden met kans op veel vertraging (bijv. als je op de heenweg je vliegtuig naar FOR mist (hadden op terugweg nog eens 30 min. extra vertraging, de mensen naar FOR misten hun vliegtuig dus.) vermijden?! Vlieg dan via brussel (ook met TAP) Hierbij heb je gunstigere vliegtijden.

Hoi,

Heb ook met Tap gevlogen voor mijn vakantie naar Lissabon. Vond het ok. Eten was niks bijzonders en we hadden geen tv scherm (en dan kan het met al die jengelende kinderen wel lang duren drie uur).

Groetjes Karin

Service is belabberd. Het minimum wil je meer moet je zelf gaan halen. Bovendien vlieg je via Portugal en is de luchthaven daar groot en de het eten slecht. Koud en dan nog aangebakken of rauw. Juist goed bakken kennen ze niet. De gekookte eitjes zijn koud als je gaat opeten.
Neem een boterham mee dan ben je tenminste goedkoop en eet je tenminste lekker!
Slapen met oordopjes is het beste wat je kunt doen in het vliegtuig als er ten minste niet teveel wordt lawaai gemaakt.

Eten kan inderdaad veel beter en de vluchten zijn volgens mij standaard vertraagd.
Bij ons beide vluchten van AMS naar Porto en van Lissabon naar AMS.
Ook andere mensen van medereizigers zouden later aankomen en ook hun vlucht van AMS naar Lissabon was met het standaard uurtje vertraagd.
Als excuus zeggen ze dan dat er een druk luchtrooster was…

De heenvlucht verliep soepel echter bij de terugvlucht was het toestel bij de landing zeer onrustig.
We vlogen vlak boven de grond opeens nog een stukje schuin naar beneden en een aantal mensen slaakten nog even hun laatste gil.
Gelukkig kwamen we wel heel op de grond al leek het toestel nog een beetje te slingeren op de start/landingsbaan.

Hoi Nienke,

ik heb een hele slechte recente ervaring (30/06) met vliegen met TAP van Fortaleza naar Lissabon. Wat een enorme slechte ervaring!! Omdat men vanuit Lissabon (naar Fortaleza) vertraging had ging het vliegtuig ook met vertraging terug naar Lissabon. Hierdoor miste ik mijn aansluitingsvlucht en hoe daar TAP mee is omgegaan, is werkelijk schandalig. Ik was die ochtend echter niet enige in Lissabon met vertraging en daardoor problemen met de aansluitende vlucht. Omdat de wachttijd bij de Transfer Balie MEER dan drie uur betrof (er zaten dan ook maar liefst twee mensen achter een loket en vijf lege plekken) is er totale boosheid bij alle (zo’n 250 man) wachtenden ontstaan. Schelden, schreeuwen, politie erbij en wat niet meer maar… TAP gaf gewoon niet thuis. ik heb op Lissabon vliegveld zo’n 9 uur moeten wachten. Niet één excuus, niet één medewerker die uit zichzelf zijn best wil doen, niet één kopje koffie gratis aangeboden (ja, als ik bij een andere balie ging bedelen om een gratis lunch ticket dan behoort dat tot de mogelijkheden maar dat was mijn eer te na). TAP? Bah!