Ervaringen met Suvarnabhumi Airport (Bangkok, Thailand)

Taxi’s van en naar dit vliegveld zijn redelijk geprijsd.

Na alle controles kun je nog een redelijk hapje eten voor een redelijke prijs in een echt restaurant.
In de periode van de “hadj” is dit opeens een heel gezellig vliegveld omdat het dan vol kan lopen met Maleisiers die op weg zijn naar Mekka en in hordes overal op de grond gaan zitten.

Er zijn de gebruikelijk Duty Free Shops a la Schiphol (wel iets bescheidener) maar je moet hier geloof ik geen parfum op je pols spuiten want iedereen zat mij heel vies aan te staren toen ik al sniffend aan mijn pols door de lounge liep…
Slapen op de grond (kan nodig zijn als dit vliegveld slechts een tussenstop is…) valt ook in slechte aarde…

Verder kun je hier een overschrijding van enkele dagen van je visum ook makkelijk afkopen: je wordt een kantoortje binnengeleid en je betaalt het vaste bedrag dat hier per dag voor staat.

Over Suvarnabhumi airport,tjaaaaaaaaaa!!Het gebouw dat ze hebben neergepoot is toch wel een juweeltje!Het is in iedergeval een verbetering dan van het voormalige "dong muang"airport!Deze luchthaven is meer overzichtelijk,meer winkels en restaurants.Plus ik heb de indruk dat je bagage afhandeling vlotter verloopt dan in het voormalige don muang airport!gegroet:georgessiam.

Ik vind dit vliegveld erg netjes en heb geen klagen van de keren dat ik er geweest ben. Het kan er erg druk bij de immigratie als je net geland bent maar ze hebben wel voldoende loketten geopend. De vertrekhal bij het inchecken vind ik erg ruim opgezet met veel balie´s en een vlotte afhandeling.

Samen met het vliegveld van Kuala Lumpur vind ik dit vliegveld 2 juweeltjes.

Frank

Suvarnabhumi is een prima luchthaven. Vlak na opening een paar jaar terug had Suvarnabhumi nog een tijd te kampen met kinderziektes, maar meeste problemen zijn inmiddels opgelost.

Meerdere restaurants na de controle waar je uitstekend kan eten voor een redelijke prijs. Voordat wij weer terugvliegen naar Nederland, gaan we vaak nog een laatste hapje Thais eten bij Mango Tree, een aanrader.

Schone, overzichtelijke en zeer moderne luchthaven, absoluut beter dan het oude Don Muang dat echt nodig aan vervanging toe was. Toch denk ik altijd nog met weemoed terug aan de goeie, ouwe Don Muang-tijd. Was toch altijd wel apart die golfbaan tussen de 2 start-/landingsbanen…

Mijn ervaring met Suvarnabhumi Airport (29/1/2010) is dat het een hypermodern gebouw is. De afhandeling bij de incheckbalies loopt efficiënt. Zelfs 's nachts zijn er voldoende faciliteiten open en kan je nog heerlijk eten of tax-free winkelen. Door de grootsheid van de luchthaven mist het wel de sfeer. Stoelen zijn er voor dat de gate opengaat niet zo veel. Hier is niet echt over nagedacht. Wat wel weer prettig is dat je voor de gate al gecontroleerd wordt op je instapkaart. Je gaat dan zitten en vervolgens kan je het vliegtuig instappen.

Eerste reactie was, damn wat groot! Hoe kom ik hoor ooit op bestemming? Maar hoe groot ook, het is echt heel overzichtelijk en duidelijk! Wie kan lezen red zich, zo simpel is het.

Bij het landen moesten we idd lang wachten bij de paspoortcontrole, rij schoot niet op*. Check, check, dubbel check check. Niet prettig als je net een flinke reis gemaakt hebt. Inchecken en daarna de controle ging daarentegen wel heel vlot. Had geen eens tijd om mijn schoenen weer aan te trekken;)

*kleine kinderen mee, dan heb je kans dat je eruit gepikt word! Deze mensen hebben “voorrang”. Je kan dan je paspoort laten checken bij een andere balie. Deze balie gebruiken ze ook voor de Thai.

Wel vond ik winkeltjes daar niet zoveel soeps, moesten terug lang wachten en wilden wat gaan winkelen. En alles wat er zit is dubbel (ze verkopen in de meeste winkels hetzelfde) en vreselijk duur! Zelfs duurder dan in NL! (behalve dan parfum, drank en sigaretten!)

Taxi en duur, daar heb ik niets van gemerkt. Voor 300 baht naar Bangkok! Misschien had het goedkoper gegunt, maar voor een meter taxi, via een taxicentrale en voor 35 km vind ik niet duur! Zou t zo weer doen!

Hallo allemaal,

In 2011 voor het laatst op deze luchthaven geweest. Luchthaven is redelijk overzichtelijk. Groot pluspunt is dat in de nacht veel winkels en restaurants gewoon open zijn.

Het is raadzaam om ipv 2 uur, 3 uur van te voren aanwezig te zijn.
Douane controle is namelijk tijdrovend. Er wordt een foto van je gemaakt en ze controleren visa e.d.

Hoe de situatie nu is, weet ik niet. Ik hoop dat ze verbeteringen op dit punt gaan doorvoeren, want de doorstroming - niet alle loketten zijn namelijk open gedurende de “spits” is ronduit waardeloos.

Groet,
Erwin.