Ervaringen met Surinam Airways

Ik ga in Februari voor 3,5 maand naar Suriname om stage te lopen.
Ik zit nog erg te twijfelen tussen KLM of Surinam Airways, heeft iemand ervaringen met Surinam Airways?

Ik vlieg regelmatig hun regionale routes. Goede service en sinds de expansie van de vloot gaat het ook goed met op tijd vliegen. Samen met Continental Airlines mijn favoriet. Op de transatlantische route is KLM hun concurrent. Ze bieden betere voorwaarden dan KLM, maar ook lekkerder eten en een goede (misschien wel betere) onboard service. Hun website is beperkt, maar het is ook een mini-maatschappij. Ze maken ook nu nog winst (ondanks crisis en hoge ticketprijzen) en krijgen in nov/dec '09 een airbus A340 als vervanger van de B747. Ook komt er in juni 2010 een 2de A340. Ik denk dat KLM nu vooral de echte nederlanders trekt. Groot nadeel is wel dat hun vliegtuigen altijd tot de nok zijn gevuld, maar meestal zijn ze een paar tientjes goedkoper dan KLM. Ik heb bij flinke vertragingen veroorzaakt door stakingen bij Air France/luchthaven Orly 2 maal een SLM vlucht gemist. In beide gevallen zorgde SLM voor hotelovernachtingen, alhoewel het niet hun schuld was (en dat voor 20-30 passagiers). Maar het echte grote voordeel van Surinam Airways boven KLM is dat ze veel soepeler “change” voorwaarden hebben. Maar ik heb gemerkt dat KLM de enige maatschappij is (waar ik mee heb gevlogen) met zulke vreemde, rigide “change” policies. Het kan wel bij KLM, maar dan ben je een paar honderd euro meer kwijt. Ook betaal je geen extra geld als je een gunstige stoel kan bemachtigen (maar ook hierin is KLM uniek). Veel vliegplezier, Wim

Prima maatschappij en vriendelijk personeel!