Na alle enge verhalen over dit land en over deze stad is Guarulhos uitlopen verkwikkend en ontspannend: de mensen zijn aardig, de mensen zijn relaxed, iedereen geeft helder en duidelijk antwoord op je vragen en goede informatie.
Je kunt gewoon een bus nemen naar de stad (27 Riais): kies een bestemming uit die in de buurt komt van waar je zijn moet en neem dan van daar een taxi. Alle haltes waar de bus stopt zijn beschaafde en ongevaarlijke plekken en de mensen zijn allemaal aardig en behulpzaam.
Als je aankomt op Guarulhos om hiervandaan weer te vertrekken, bedenk dat je een heerlijke en helemaal niet dure “a quilo” maaltijd kunt krijgen in het buffet-restaurant (zeer vers buffet!) vOOr de paspoort- en security check (met Heineken bier voor een redelijke prijs).
Na de checks zijn er diverse winkels a la Schiphol Duty Free en ook kun je enkele versnaperingen krijgen tegen hoge prijzen.
Vergeet niet je wisselgeld dat je niet meer nodig hebt als je het land uitreist in de toiletten neer te leggen? De mensen zijn zo vriendelijk hier!
Ik wilde een soort bonbon bij mijn laatste drankje in Brazilie kopen maar kwam 50 centavos te kort. Ik wilde de bonbon weer terugleggen in het mandje, maar het meisje achter de kassa, dat toch zeker honderden mensen per dag helpt, stond erop het resterende bedrag voor mij te betalen en wilde de bonbon hoe dan ook niet weer terugnemen!!!