Ik weet dat ze in de zandduinen rond Swakopmund (Namibie) aan sandboarden doen en dat het me een erg vermoeiende sport lijkt: elke keer weer in dat rulle zand omhoog kruipen met dat board op je rug.
heb het met snowboard geprobeerd op weg naar het catharinaklooster in de sinai was goed te doen, zonder snowboard maar op een met meubelwax ingewreven stuk board in swakopmund was spektaculairder maar inderdaad vermoeiend…
Misschien iets aan je conditie doen Rosa??g.s
Misschien kun je in je bericht ook Ewald aanspreken, George?
Jij doet natuurlijk iedere dag aan sandboarden…
Op verzoek van ons Rosa,misschien iets aan je conditie doen?g.s
Sandboarden niet,heb wel in een bepaald land,waar ik onlangs ben geweest,in een appelsienenkist van een helling(1km)in volle vaart afgedaald.het was echt een geweldige ervaring,voelde mij ineens 30jaar jonger!g.s
Heb in australie en NZ 2x ge-sandboard. Met een stuk hardboard en meubel wax en later met een groot uitgevallen snowboard ook weer met meubel wax.
Het na boven lopen is inderdaad het zwaarste. Hoe hoger de zandduinen en dus spectaculairder, hoe zwaarder de wandeling omhoog is.
Heb overigens een prima conditie, deed in die tijd 1 á 2 keer per week aan sport. :-p
In Brazilië en meer bepaald in Natal kan je op de prachtige zandduinen sandboarden.
Het wordt aangeboden als toeristische attractie en dan hoef je niet op te klauteren.
Er staat natuurlijk een prijsje tegenover.
:wereld:
heb gesandboard in bolivie, eerst met een soort groot uitgevallen buggy tot de bovenste duinen en dan plat op je buik op een snowboard naar beneden. eens beneden pikte de buggy ons weer op om ons weer naar boven te brengen.Betaal je natuurlijk iets meer maar bolivie is belachlijk goedkoop en de duinen waar wij af gleden zijn te voet absoluut niet te beklimmen.De chauffeur zijn eerst vraag was trouwens of hij gewoon naar boven moest rijden of dat wij de poco loco ervaring wilden ? was misschien nog plezanter dan het boarden zelf.Nog 1 tip hou bij het boarden je hoofd steeds goed omhoog, 1 reisgenoot had zijn neus gebroken omdat zijn board opwipte op een bult