Mijn man is net terug van Marokko. Familiebezoek i.v.m. zieke vader.
Ticket gekocht, waarop staat: issued by Brussels airlines, operated by Royal air Maroc.
Heenvlucht geen probleem ( met RAM)
Terug word mijn man geweigerd met nog 18 anderen.
Vliegtuig is vol wordt gezegd. Overboeking dus.
Normaal krijg je dan een nieuwe vlucht en hotel.
Echter daar op het vliegveld ( Ram) wordt gezegd, dat ze het met de Belgische maatschappij moeten regelen.
Daarop is mijn man gaan zoeken naar het reisbureau, in Casablanca.
Maar Sabena bestaat niet meer, het reisbureau is leeggeruimd.
Om een lang verhaal kort te maken: hij heeft een nieuw ticket moeten kopen!!!
Kan echter pas 3 dagen later vertrekken. Met een andere maatschappij wel te verstaan, want RAM vraagt maar liefst 350 euro voor de terugreis op een volgend vliegtuig!!! Dat heeft hij natuurlijk geweigerd en iemand heeft hem de tip gegeven om met Jet4you te vliegen, omdat die goedkoop zijn: 141 euro!!! En netjes op tijd terug gevlogen.
We zijn naar het reisbureau gegaan, maar die kan niet veel doen voor ons, werd gezegd. Ze gaan er achter aan, maar het kan lang duren en we moesten niks verwachten.
Ook de reisverzekering stuurt ons naar de vliegmaatschappij.
Dus we worden van het kastje naar de muur gestuurd.
DIT IS TOCH TE GEK, KAN DAT ZOMAAR???
Iemand nog zo’n ervaring???
Of een tip waar we terecht kunnen met zo een probleem.
Een hoop extra kosten, want ook 3 dagen later pas weer werken. enz.
Hier word je toch niet vrolijk van, hè. :mad: :mad:
Sabena bestaat al jaaaaaren niet meer. Tegenwoordig is dit SN Brussels Airlines.
Aangezien je geboekt hebt bij een reisbureau, zal je het via hen moeten laten lopen. Het reisbureau zal contact op moeten nemen met SN Brussels Airlines om het e.e.a. voor jullie uit te zoeken.
Als de vlucht idd overboekt was, zal de airline een vergoeding aan de passagier moeten aanbieden en gelijk een ander alternatief moeten aanbieden.
Hoop dat je alle bonnetjes bewaard hebt…
Hoi Dave, bedankt voor je reactie.
Ik heb me vergist, sabena is allang niet meer, weet ik.
Ben er echter zo aan gewend, stom van mij.
Maar tuurlijk hebben we alle bonnen bewaard. En zoals ik al aangaf waren we al bij het reisbureau. Dat kan echter heel lang gaan duren en hij geeft ons niet veel hoop op een oplossing. Helaas.
We hebben nog al eens een overboeking gehad, hier op Schiphol.
En toen mochten de mensen kiezen, wie later wilde vertrekken kreeg hotel en een mooi geldbedrag. Wij hebben dat toen niet gedaan, gewoon gevlogen, want we hadden geen zin om de reis uit te stellen.
Echter in Marokko waren ze niet zo vriendelijk / behulpzaam.
Er is zelfs politie aan te pas gekomen, omdat er mensen goed boos werden.
Dus… gewoon verder leven is de remedie.