Ervaringen met OZ experience????

Hallo,

Ik vroeg me af of er iemand ervaringen heeft met OZ experience? In nieuw-Zeeland heb je kiwi experience. Zij voorzien bussen/tours doorheen heel het land. Als je op hun site kijkt wordt dit allemaal wel geweldig voorgesteld maar toch lees ik niet altijd evenveel goeds over deze maatschappij. Is er iemand die hier reeds ervaringen mee heeft? Goede, slechte? Als ik moet afgaan op hun programma zeg ik zeker ja, maar mijn buikgevoel is er een beetje tegen. Ook denk ik dat je veel goedkoper kan gaan op eigen houtje/openbaar vervoer. Maar langs de andere kant lijkt het me ook een leuke manier te zijn om mensen te leren kennen die gelijkaardige routes doen met deze bus aangezien ik alleen reis?
Alle tips zijn welkom!

groetjes,
Jef

Hoi Jef!

Ik kwam je bericht tegen omdat ik namelijk met precies dezelfde vraag rond liep als jij! Ik heb Aussielines en Kiwilines gevonden (onderdeel van Oz-Experience), en het programma ziet er super uit. Maar wat voor mensen zijn er, wat voor acco’s word je naar toegebracht, smeren ze je van alles aan of is het allemaal heel relaxed… Kortom: 1000 vragen!

Ik zie dat je geen reactie op je forumvraag hebt gekregen, maar misschien heb je op een andere wijze wat meer informatie kunnen verkrijgen?

Ik ben ook echt onwijs nieuwsgierig! Wanneer wil jij gaan?

Groetjes, Anna

in 2004 en 2005 was ik zelf in Australië en Nieuw-zeeland. Toen hadden de Oz en kiwi experience een naam van van vooral de feestbus. Veel jonge Engelsen die vooral feestend en drinkend rond trekken. Dat is misschien wel heel zwartwit gezegd maar die naam hadden ze toen.

Zelf heb ik dus niet met hen gereisd.

Er zijn overigens meer busmaatschapijen die zoiets aanbieden. In NZ heb je stray en magic. Stray vond ik goed, veel vrijheid en er werd mij toen niets aangesmeerd.

in Australie hebben de normale busmaatschapijen ook buspassen maar weet ik niet of daar ook overnachtingen bij zitten.

Dag mart,

merci voor je toelichting! Had al zo’n idee van OZ en Kiwi. Nu vind ik een feestje ook wel eens leuk maar om dag en nacht met feestgangers en zatlappen rond te hangen zie ik niet zitten. Bedoeling is toch ook dat ik mezelf tegen kom en in volle “nuchterheid” kan genieten van elk moment en m’n tijd dus optimaal benutten. Wat niet wegneemt dat ik op tijd en stond wel eens zal genieten van een glaasje :wink: Heb de website van stray eens bekeken en dat lijkt me ook wel echt de moeite! Hoelang heb jij NZ gedaan? Alles gedaan gekregen? Heb je Australie ook met de bus gereisd?

Anna,

De stray die mart heeft aangebracht ziet er mij wel heel leuk uit! Beetje zelfde principe (tenzij je eerder een party type bent, dan kan je beter de oz en kiwi gebruiken ;-))
Spijtig genoeg moet ik omwille van mn gezondheid de trip een tijdje uitstellen. (normaal eind dit jaar vertrekken, zal vermoedelijk een half jaar/jaar opschuiven) maar ben niet enkel van plan om Australie en NZ te doen, ga probeer om er in 1 jaar tijd zoveel mogelijk (niet gehaast natuurlijk) uit te krijgen. O.a. Thailand, bali,… Wanneer en waar ga jij precies?

groetjes,
Jef