Hallo,
Ik vroeg me af of er iemand ervaringen heeft met Kiwi experience? In Australie heb je gelijkaardig OZ experience. Zij voorzien bussen/tours doorheen heel het land. Als je op hun site kijkt wordt dit allemaal wel geweldig voorgesteld maar toch lees ik niet altijd evenveel goeds over deze maatschappij. Is er iemand die hier reeds ervaringen mee heeft? Goede, slechte? Als ik moet afgaan op hun programma zeg ik zeker ja, maar mijn buikgevoel is er een beetje tegen. Ook denk ik dat je veel goedkoper kan gaan op eigen houtje/openbaar vervoer. Maar langs de andere kant lijkt het me ook een leuke manier te zijn om mensen te leren kennen die gelijkaardige routes doen met deze bus aangezien ik alleen reis?
Alle tips zijn welkom!
groetjes,
Jef
Tja, beide dingen die je zegt zijn eigenlijk waar. Ja, je ontmoet makkelijk mensen en ja, het is wat duurder en kan goedkoper.
In NZ heb je inderdaad de Kiwi Experience: net als in Oz is dit meestal de keus voor de jongere, feestvierende tourist. Niks mis mee, het brengt vooral veel gezelligheid en soms een kater ;).
Stray is ook zo’n hop-on, hop-off bus, iets duurder, maar trekt hierdoor een iets andere reizigersgroep aan en ook de groepen zelf, bijvoorbeeld bij activiteiten via hun geboekt, zijn wat kleiner.
Dan is er nog de Magic Bus, die zweeft er een beetje tussenin.
Qua alleen reizen kun je prima met de lange afstandsbussen terecht, zoals Intercity of een kleine locale. In de hostels ontmoet je dan weer genoeg andere backpackers. Zelf kan ik als ik op reis ben deze tijd alleen vaak wel waarderen, maar dat is denk ik heel persoonlijk.
Kom je iemand tegen waarmee je het goed kan vinden, dan kun je natuurlijk altijd nog besluiten om samen te liften/auto huren/camper huren/verder met de bus te gaan…
1 like