Ervaringen met Oriental Kwai Resort (Kanchanaburi)

Op zoek naar een leuk resort? Het Oriental Kwai Resort is een klein, rustig gelegen resort aan de beroemde River kwai. Ideaal voor natuurliefhebbers en rustzoekers maar toch ligt het resort slechts 15 min van Kanchanaburi stad met de broemde Bridge over the River Kwai. Verder is het Oriental Kwai Resort een prima startpunt om de omgeving te ontdekken zoals de Erawan watervallen en Sai Yok national Park. Het Oriental Kwai Resort heeft een zwembad gelegen in de prachtige tropische tuin. Nieuwschierig geworden? neem eens een kijkje op www.orientalkwai.com. Het resort heeft nederlandse eigenaren dus communicatie is geen probleem.

Elders op dit forum heb ik al een lovend stukje geschreven over dit resort en Evelien en Djo en dat doe ik hier nog eens dunnetjes over.

Wij (moeder en 2 pubers) hebben het heel erg naar ons zin gehad in Oriental kwai, alles is er leuk en goed en uitstapjes maken in de omgeving is ook op maat, alles kan en we hebben veel gezien.

Wij hebben een maand gereisd in Thailand en ons verblijf in Oriental Kwai sprong eruit, ook voor de jongens.

Reizigers die interesse hebben in een verblijf in het Oriental Kwai Resort, verwijs ik ook nog even naar het interview dat ik enige tijd geleden met Evelien en Djo heb gehad.

Dit interview is hier terug te lezen:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=195564#post195564

Naast de positieve reactie van Inge hierboven, heb ik al meerdere positieve reacties uit mijn omgeving gehad van mensen die bij Evelien, Djo en Mila in het resort geweest zijn. Ben je op zoek naar accommodatie bij Kanchanaburi, dan raad ik je zeker aan om eens contact met hen op te nemen.
Ook zeer geschikt voor een verblijf met (jonge) kinderen (zoals Inge al zegt); Evelien is volgens mij inmiddels een expert in het bakken van pannekoeken ! :wink:

Hoi Allemaal
Zijn net een week terug van onze vakantie in Thailand en zijn de laaste 4 dagen tot rust gekomen in het prachtige Orient Kwai resort. Waar Evelien en Djo samen met hun 2 schatten van dochters (Mila en Emi) er voor zorgen dat je helemaal tot rust komt. Wil je wat ondernemen kan dit gemakkelijk. Je kunt voor circa 1400 bath een taxi met chauffeur regelen, via evelien en djo, en deze blijft de hele dag bij je. Ook hebben wij genoten van onze fiets ervaring, ze hebbne nl een prachtige route uitgezet, die zeker de moeite waard is om te ondernemen. Het resort is een woord prachtig te noemen. Het eten is uitstekend en de service perfect. Ik zou er zo een 10 voor geven. Wij gaan dan ook zeer zeker terug naar dit prachtige resort met hun warme mensen en prachtige omgeving.
Evelien en Djo, bedankt voor jullie warmte en dat wij een paar dagen bij jullie hebben kunnen verblijven.
Rexkyl

Bedankt voor jullie super enthousiaste reactie op jullie verblijf bij ons! Fijn te horen dat jullie zo genoten hebben. Ook wij vonden het erg gezellig en leuk jullie als gasten te hebben gehad en hopelijk tot ziens!
Groetjes uit een zonnig Thailand,
Evelie, Djo, Mila en Emi

Hoi Evelien, Djo en de kids,

Ook wij hebben ontzettend genoten van het verblijf bij jullie. Helaas was het te kort, maar we komen zeker weer terug en blijven dan langer.
Was ook erg leuk om andere Wereldwijzer-leden (Rexkyl) te ontmoeten !!
Zodra we weer terug in het koude NL zijn, zal ik een uitgebreid review over Oriental Kwai Resort plaatsen hier op het forum !

Bedankt voor de gastvrijheid en het goede regelen van alles !!!

Wij genieten nu nog even van het zonnige Ko Samet voordat we nog paar dagen naar BKK gaan om te shoppen en vrienden te bezoeken…

Dave & Wasana

Van 29 november t/m 1 december zijn wij (mijn vriendin Wasana, mijn ouders en ik) 2 nachten in het Oriental Kwai Resort van Evelien, Djo en hun kids verbleven.
Via dit forum ben ik een aantal maanden terug in contact gekomen met Evelien die hier ook regelmatig te vinden is. Ik was zo enthousiast en benieuwd naar hun resort en hun verhalen hoe ze dit resort vanuit niets helemaal hebben opgebouwd, dat ik hier graag een paar dagen langs wilde. Helaas moest dit verblijf ergens in ons programma worden ingepast en konden we niet langer dan 2 nachten blijven.
Via de e-mail had ik reeds de reservering vastgelegd en tevens retourtransfers geregeld van Bangkok naar Kanchanaburi v.v.

Bij aankomst op de luchthaven Suvarnabhumi in Bangkok stond de chauffeur in de aankomsthal al netjes te wachten met een bordje met onze naam erop. Goed geregeld dus !
We hadden er ditmaal voor gekozen om na aankomst in Bangkok direct door te gaan naar Kanchanaburi. Zo zouden we de eerste dagen de drukte en warmte van Bangkok ontlopen en even bij kunnen komen in de rust en prachtige natuur van Kanchanaburi en omgeving.

Met een minivan reden we in ca. 3 uurtjes van de luchthaven naar het Oriental Kwai Resort. Na aankomst bij het resort werden we ontvangen door Evelien en Djo en kregen we eerst een verfrissend welkomst-drankje. Het resort is echt prachtig gelegen aan de River Kwai en de bungalows liggen verspreid over de prachtige tuin van het resort.
Wij hadden de familiebungalow geboekt en vanuit deze bungalow heb je een erg mooi uitzicht over de Kwai. Vooral 's ochtends vroeg als de damp nog boven de rivier hangt, is het uitzicht vanuit deze bungalow betoverend.
Omdat het Oriental Kwai Resort buiten Kanchanaburi-stad ligt is het er erg rustig en heb je in de avond geen last van de vele discoboten die tot laat in de avond langsvaren met keiharde muziek.

Het interieur van de bungalows ziet er ook uitstekend uit en alles is tot in de kleinste details uitgewerkt. De kamers zijn erg ruim en doen door de gebruikte kleuren warm aan, je voelt je er direct thuis.
Het resort heeft ook een mooi zwembad in de tropische tuin en er is een restaurant aanwezig (zeer vriendelijk personeel) met een heerlijk terras in de buitenlucht, ook vanaf hier een prachtig uitzicht over de River Kwai.
Op het terras wordt 's ochtends ook het ontbijt geserveerd met een keuze uit een Westers danwel een Thais ontbijt.

Evelien & Djo zijn een uitstekende gastvrouw/gastheer die erg geinteresseerd zijn in hun gasten en regelmatig even een praatje komen maken. Zij weten ook veel over de omgeving en de dingen die er te doen zijn in de omgeving. Via hen kunnen er dan ook meerdere tours geboekt worden. Dit zijn niet alleen tours waarvan het hele programma al vast staat, je kan ook gewoon je eigen programma samen stellen en voor een hele dag een auto + chauffeur huren.

Nu ik een verblijf bij Evelien & Djo & de kids zelf aan de lijve heb ondervonden, kan ik alleen maar zeggen: GA ER HEEN !!!
Het resort is super, het personeel is vriendelijk en er is genoeg te zien en doen in de erg mooie omgeving.

Voor ons was het ook echt een verademing om na aankomst in Bangkok eens niet direct de drukke stad in te gaan, maar even te acclimatiseren in de rust van Kanchanaburi.
Helaas waren 2 nachten echt veel te kort, dus we moeten nog een keer terug. Ik kan eventuele reizigers naar Kanchanaburi dus echt adviseren om er minimaal 3 nachten te blijven.

Ben je geinteresseerd in een verblijf bij Evelien & Djo in Kanchanaburi, neem dan eens een kijkje op hun website: http://www.orientalkwai.com/ of neem contact op via e-mail: [EMAIL=“info@orientalkwai.com”]info@orientalkwai.com

Tevens heb ik folders beschikbaar van het Oriental Kwai Resort. Je kan mij dus ook altijd een PB sturen als je interesse in een folder hebt.

Dave Numan

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/Onze_bungalow_in_Oriental_Kwai_Resort_29nov07.JPG

De familiecottage in het Oriental Kwai Resort. Boven deze cottage is het terras waar je terecht kunt voor ontbijt, lunch en diner of gewoon een drankje natuurlijk.

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/Interieur_bungalow_Oriental_Kwai_Resort_29nov07.JPG

Het interieur van de family cottage…

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/Oriental_Kwai_Resort1_29nov07.JPG

Het prachtige uitzicht vanuit de family cottage op de River Kwai…

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/Dave_in_Oriental_Kwai_Resort2_29nov07.JPG

Een van de relax-plaatsen in de tuin van het resort met mooi uitzicht over de rivier…

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/Zwembad_Oriental_Kwai_Resort_29nov071.JPG

Het zwembad bij het Oriental Kwai Resort…

http://www.wereldwijzer.nl/album/data/500/medium/Evelien_Djo_de_kinderen_Oriental_Kwai_Resort1_01dec07.JPG

Djo & Evelien, de eigenaars van het Oriental Kwai Resort samen met hun kinderen Mila & Emi

:vak02:

Wij hebben vandaag weer geboekt en gaan 26 juli weer 6 dagen genieten op deze prachtige plek op aarde!
We kunnen haast niet wachten…

Haha, ga je weer terug naar Evelien en Djo, Inge ? Heerlijk vooruitzicht !
Wij gaan 23 mei weer voor 3,5 week, dus misschien kan ik een bezoekje aan Oriental Kwai ook nog wel even inplannen !

Ziet er superleuk uit, alleen is het alleen een beetje aan de hoge kant voor ons budget ( 45 euro per nacht).

Hoi Suzannes,

Als jullie budget ca. 45 euro per nacht is, dan kan je dit toch gewoon boeken ?
In het hoogseizoen hebben ze 2-persoons cottages voor 2400 Baht (per kamer)…is momenteel zo’n 46 euro…dan zit je dus maar 1 euro boven jullie budget…

Prijzen zijn per kamer per nacht…niet per persoon per nacht !

Hoi Dave, met die 45 euro bedoelde ik dat dat de prijs was van een kamer @ Oriental Kwai ( maar het stond er een beetje onduidelijk van mij, begrijp je reactie). Ons budget ligt tussen de 10 en 20 euro per nacht, dus Oriental Kwai moeten we overslaan.

Beste allemaal,

ik heb hier proberen te boeken maar de gewenste data was helaas volzet (prachtig woord van onze zuiderburen).
Nu ben ik opzoek naar een soortgelijk resort “in de buurt van buurt” van Bangkok.

Ik ontmoet mijn vriendin namelijk weer na elkaar 6 maanden niet te hebben gezien ivm stage in Australie(zij, niet ik).

We willen de eerste 2/3 nachten niet direct in de drukte van Bangkok zitten maar lekker ergens rustig waar we lekker samen kunnen zijn en de rest van de trip kunnen plannen.

Iemand tips?

Het Oriental Kwai Resort is ook dit jaar weer genomineerd voor de ‘Wereldwijzer Reisaward: Beste Hotel 2009’. Hier kan je je stem uitbrengen (tot 24 april):

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=65559