Ervaringen met NRV reizen

Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken op de website van NRV Holiday reizen. Het valt me op dat de prijzen voor rondreizen behoorlijk laag liggen, maar vraag me af hoe de organisatie zelf is. Gaan de meeste reizen wel door? Zijn er alleen maar oudere reizigers die met deze organisatie reizen of ook mensen van mijn leeftijd (26)? Bedankt alvast voor jullie ervaringen en meningen!

Hi Dutchgirl,

Ik heb zelf geen ervaring met NRV, maar ben ze wel op de vakantiebeurs tegengekomen. Zag er wel professioneel en goed uit. Verder heb ik ook de brochure van ze thuis liggen, als ik me niet vergis zijn alle prijzen ook exclusief vlucht. Hou daar rekening mee :slight_smile:

Het klopt dat de prijzen van NRV Holidays vrij laag liggen. Ze zijn vergelijkbaar met die van Fox, een touroperator met wie ik al vanaf 2000 alle verre reizen maak. Ik kies elk jaar weer voor Fox, omdat de prijs/kwaliteit-verhouding prima is. Het programma is hetzelfde als dat van bijv. Oad of Holland International, maar ze zijn veel goedkoper.
Dit jaar ga ik voor het eerst met NRV weg, de Thailand/Laos-rondreis. De overstap heb ik gemaakt omdat Fox deze reis had gewijzigd en NRV hem wel zoals ik het wilde in hun programma had staan. Tot nu toe hoor ik alleen maar positiefs over NRV. Ik zag dat veel van hun management afkomstig is van Fox. De samenstelling van de reizen en de prijzen zijn eveneens vergelijkbaar. Hopelijk bevalt NRV net zo goed als Fox.

Over leeftijdsopbouw kan ik niets zeggen. Zelf ga ik altijd in november/december en dan zijn de deelnemers over het algemeen 45+. Hoe dat in de zomermaanden is, weet ik niet. Bij Fox kun je onder het kopje data/prijzen van een reis de groepssamenstelling bekijken. NRV heeft die link (nog) niet.

Overigens zijn de prijzen van NRV lang niet altijd zonder vlucht. Als je de reis van je keuze aanklikt, kun je een prijsberekening laten maken. Succes ermee.

Hartelijk dank voor de antwoorden! Inmiddels heb ik besloten in ieder geval niet bij die organisatie te boeken, omdat zij geen enkele informatie willen verschaffen over de reizigers van een groepsreis (al dan niet in algemene leeftijdscategorieën etc.). Ik reis alleen en ben nog jong (26) en wil dan wel weten of er meer jongere, alleenreizenden in een groepsreis zijn. Gelukkig zijn er genoeg organisaties bij wie dit wel bekend gemaakt worden (al dan niet zichtbaar op de website), dus ik ga daar kijken ondanks de lage prijzen van NRV.

In augustus 2010 had ik gereageerd op de vraag naar ervaringen met NRV. Daar kon ik toen nog niets over zeggen, omdat ik nog niet met hen was weggeweest maar wel geboekt had.

Inmiddels ben ik 2 weken terug van mijn groepsrondreis Thailand/Laos/Cambodja met een strandverlenging in Thailand er achteraan.

Helaas, maar ik was niet tevreden over NRV en zal niet meer bij hen boeken. In Nederland hebben ze hun organisatie prima op orde, maar in het buitenland is het beduidend minder. De reisleiders/gidsen waren van onvoldoende kwaliteit, ze vertelden niets, konden het kleine groepje deelnemers (13) niet handelen, er was helemaal geen tijd voor de optionele excursies die wel in het programma vermeld stonden, niet alle bij het programma inbegrepen excursies werden gedaan omdat er evenmin tijd voor was, etc.
Overigens zaten er een aantal mensen in de groep bij wie de reisdatum was opgeschoven omdat er onvoldoende deelnemers waren op de door hen aanvankelijk gewenste vertrekdatum. Dat kan bij een jonge reisorganisatie gebeuren. Ook mijn reis werd op hun verzoek gewijzigd: ik ben toch meegegaan naar Cambodja, hoewel ik daar al eerder was geweest en ik anders de enige zou zijn die na Laos naar Thailand zou gaan. Cambodja nogmaals bezoeken was beslist geen straf, dus heb ik de keuze gemaakt om met de groep mee te gaan daar naar toe.

Wat ik kwalijk vind, is dat ik geen enkele reactie heb gehad op het enqueteformulier dat ik heb ingevuld. Helemaal niets en dat ben ik bij Fox toch anders gewend. Fox nam altijd de moeite om op mails, enqueteformulieren e.d. te reageren en eea naar tevredenheid af te handelen.
Een gemiste kans voor NRV: ze hadden een regelmatig reizende klant erbij kunnen hebben en die zijn ze nu kwijt. Volgende keer boek ik toch weer bij Fox.

Ik wil dit jaar een rondreis door China maken en heb inmiddels het aanbod aan reizen met elkaar vergeleken en ben gekomen tot 4 organisaties (Stip, Fox, De Jong Intra en NRV). Aangezien Stip en DJI een min. aantal van 15 hebben ben je nooit zeker van je vertrek en zijn de groepen ook gelijk erg groot. Dus blijven Fox en NRV over.

Iemand nog meer ervaringen met NRV (naar China bij voorkeur?).

Ik had nog nooit van ze gehoord. De website en gids zien er erg gelikt uit.

Wij hebben afgelopen december een rondreis Egypte gemaakt met Stip reizen daar was ook een maximum van 15 personen aan de reis verbonden, maar wij hebben deze reis gemaakt met 7 personen. Je ziet dus dat Stip zich niet precies houdt aan maximum deelnemers. De reis was overigens zeer goed, alleen het hotel in hurhgada was minder.

Voor de 2de maal met z’n twee een Individuele reis met NRV Holiday gemaakt.
Prijs kwaliteit uitstekend.
Het betrof een reis naar Borneo/W.Maleisië en dit jaar een reis naar Costa Rica incl.auto huur.
Bij terug komst via enquete altijd een tevredenheids onderzoek, binnen 3 dagen altijd keurig een mail terug bij eventuele opmerkingen.

Slechte ervaring groepsreis Divers Zuid-Afrika,vooral de klachtenafhandeling is niet professioneel en de fout ligt altijd ergens anders.
De reisorganisatie heeft totaal geen gevoel dat men met de vakantie van zijn klanten bezig is.
Het product wat ze te koop aanbieden wordt niet of onvoldoende gecontroleerd.
De info is onjuist of onvoldoende en het tempo van de reis was moordend.
Al twee keer eerder een groepsreis naar Zuid-Afrika meegemaakt, dus weet waar ik over praat.
Voor mij en mijn medereisgenoten is het NEE tegen NRV :mad:

Mij valt het op dat Shoestring steeds weer als goedkoopste uit de bus komt.
En over elke reisorganisatie lees ik slechte en goede verhalen.

lees de ervaringen met NRV ook van andere reizigers
gemaakte fouten liggen nooit bij NRV
ze zijn slordig met de info en als er fouten gemaakt worden zijn die weggewimpeld
NRV is voor mij en reisgenoeten Nee
De Jong intra is een solide organisatie die rekening met hun klanten houden is onze ervaring (zuid afrika reis )'en denk er om alle waar is naar zijn geld >>>

p.s veel reisorganisaties geven info over het aantal personen wat reeds geboekt heeft en de leeftijds- opbouw sommigen doen er wat moeilijk over en geven percentages zodat je er een berekening op moet loslaten
gewoon recht voor zijn raap vragen helpt wel succes>>>

Zijn wat oudere reizigers maar kiezen nog altijd niet voor een Groep.
Wij gaan nu voor de derde maal via NRV een individuele reis met huurauto maken en dit maal naar ZdAfrika
Bevalt ons tot nu toe uitstekend met deze reisorganisatie, Prijs en kwaliteit zin uitstekend.
Hebben geen ervaring met een groepsreis er zijn daar specifieke jongeren reisorganisaties voor zijn en dan denk ik aan Shoestring en Djoser

Wij zijn zeer tevreden over NRV. Wij herkennen ons niet in de reacties over slordig zijn en onvoldoende informatie geven. Wij zijn net terug van onze tweede Gropesrondreis met NRV en hebben genoten. Natuurlijk zijn rondreizen geen luier vakanties en leg je behoorlijke afstanden af maar je gaat toch een verre reis maken om iets te zien?

Geweldig fijn voor jullie.
misschien hebben ze toch wat geleerd van onze droeve ervaringen alhoewel hun opstelling en houding anders deed vermoeden>>>

Na met volle tevredenheid met NRV privé reizen gemaakt te hebben naar Borneo/Maleisië en verleden jaar naar Costa Rica dit jaar een privé reis geboekt naar zuid Afrika.
Twee accomodaties waren zeer slecht en zou niet door een reis organisatie als NRV aangeboden mogen worden.
Ook verliep alles niet vlekkeloos aan het begin van de reis.
Ben van mening dat zeker bij een privé reis alles probleemloos moet verlopen anders kun je beter op de bonnefooi er naar toe reizen
Dit als klacht naar voren gebracht, na 3 weken keurig antwoord gekregen zij hebben inmiddels een accomodatie geschrapt.
Maar ja …een paar punten minder heeft NRV van ons wel gekregen jammer…:tssk:

zoals reeds eerder gezegd behoort dit soort toestanden niet voor te komen bij een reisorganisatie die al langer bestaat .( zie eerdere ervaringen van forum leden bij NRV reizen )
hetlijkt ons dat de kwaliteits- controle er gewoon niet is .
Het uit achteraf uit het assortiment halen van een accommodatie is een zwakte bod , dit soort zaken behoor je vooraf goed op de rails te hebben staan de reiziger is weer de dupe
Immers er is maar een zeer gering gedeelte van de reizigers die achter af de moeite neemt om een klacht in te dienen .
tel daar een slecht functionerende klantenservice bij op (alles ontkennen is naar onze ervaring standaard) en de klanten blijven weg .>>>

Die slecht functionerende klanten service herkennen wij bij NRV niet. Krijg altijd reactie. Als het even wat langer duurt dan laten zij dit tussentijds weten.
Bij onze tussenstop in Dubai naar Johannesburg was voor de prijs die zij op de site hadden gezet geen hotel meer beschikbaar, maar omdat zij mondeling de reis al voor akkoord toegezegd hadden kregen wij gratis een upgrade naar een meer sterren hotel. Verder waren de reizen naar Borneo/Maleisië en Costa Rica uitstekend, ja jammer genoeg aan de reis naar Zuid Afrika mankeerde nogal wat. Denk dat de lokale agent in Zuid Afrika slecht funtioneerd, daar hebben wij als klant natuurlijk niets mee te maken en blijft NRV holiday aansprakelijk voor het goed uitvoeren van de gehele reis, wat anders kun je zelf alles via internet boeken zoals velen al doen.

Met een slecht functionerende agent mag je je klanten niet lastig vallen je dient gewoon een goede kwaliteits bewaking te hebben met kennis van zaken .goede berichten van een agent die zijn zaken op orde heeft in ZA
Bijvoorbeeld Fairfieldtours.com sommige touroperators maken van deze organisatie gebruik volgens mij de Jong intratours ook >>>

De lokale agent van NRV in zuid afrika is http://www.aaatravel.co.za/dutch.htm