NRV Holiday is een directseller die zich specialiseert in het organiseren van zowel groepsreizen als privé reizen naar voornamelijke bestemmingen in Azië en Afrika. De letters N.R.V. staan voor ‘Nederland Reist Voordelig’. Ze hebben als doel kwalitatief goede reizen aan te bieden tegen een voordelige prijs.
Hallo,
wij gaan in september met NRV de rondreis JAva/Sumatra/Bali maken.
Ik ben benieuwd of er al mensen deze reis gemaakt hebben.
Wij twijfelen ook of wij de reis wel gaan maken, de binnenlandse vlucht ging eerst met Geruda Airlines. Doch deze staan sedert juni 2007 op de zwarte lijst. Kwam men nu pas mee aan. In eerste instantie probeerde men dat wij gewoon effe moesten onderteken voor geen bezwaar. Nadat wij bezwaar maakten, kwam men met het alternatief, Air Azia via Kuala Lumpur. Kost wel een dag doch okay het is een alternatief.
Doch het vertrouwen is een beetje weg, in eerste instantie zei men niks van de zwarte lijst. MAAAR ik zag dat Fox hetzelfde probleem had, doch wat mij opvalt, ze hebben de mededeling nu op hun site gezet. En beide hebben de reis nu 100,- euro duurder gemaakt, doch dat geldt niet voor ons.
Wij hebben voor 26-8 een 16 daagse rondreis op Bali gepland staan. Daarnaast gaan we nog 3 dagen naar Hong Kong. Echter werden we afgelopen week gebeld met de mededeling dat het geen groepsrondreis gaat worden omdat er te weinig aanmeldingen zijn. Nu wordt het een prive rondreis, hier zitten geen extra kosten aan verbonden. Wij zijn erg benieuwd hoe alles zal verlopen.
Lijkt mij geen ramp om een privéreis te krijgen!
Hebben jullie ook nog extra brandstoftoeslag moeten betalen. Wij moesten nog 65 euro per persoon toeslag betalen.
Nee we hebben er geen enkel probleem mee om een prive rondreis te doen
We hebben nog niets gehoord over brandstof toeslag…
Volgens mij zijn Fox en NVR onderdeel van 1 holding.
Wij zijn naar de uitleg van de reis geweest in het reiscafe en daar was de “grote baas” ook aanwezig. In het filmpje komt aan bod dat hij meerdere reisorganisaties heeft opgezet.
Jullie ook veel plezier.
In april 2008 naar een voorlichting van NRV geweest over Afrika.
Zag er allemaal goed uit dus geboekt voor november 2008.Nog wel gevraagd wanneer we zouden horen of de reis door zou gaan, maar ze vertelde ons dat het in november nooit een probleem was.
Definitief zouden we het pas weten óf 6 weken van te voren óf als er vertrek verzekerd achter zou komen te staan op hun website.
Begin juni stond er vertrek verzekerd achter onze reis. (Gelukkig)
We zijn heerlijk onze voorbereidingen gaan treffen!!!
Paspoort geregeld, inentingen gehaald, met het werk geregeld, kinder oppas geregeld, enz. enz.
Elke week een keer kijken op de website of de reis al vol geboekt was,maar er bleef netjes vertrek verzekerd achter staan. Eind juli werd onze reis een aanbieding!!!
Wat scherts onze verbazing “200 euro” DUURDER!!!
Wij zeiden al tegen elkaar dat we liever géén aanbieding bij NRV wilden!!!
Op 7 oktober nadat we natuurlijk netjes alles betaald hadden (wat moest 6 weken van te voren) kreeg ik een telefoontje dat onze reis NIET doorging!!! Wij waren natuurlijk uiterst verbaast, teleurgesteld en boos.We waren nog maar met z’n tweeën over en het ging gewoon niet door.
Ik heb gezegd dat zij ons de reis gegarandeerd hadden en dat ie dus wel door moest gaan!!!Zij hebben ons als alternatief een auto rondreis geboden of eventueel twee weken later vertrekken,maar we hebben niet voor niets een busrondreis geboekt!!!
En alles geregeld voor die datum. Dit was voor ons geen alternatief dus.
NRV gaat zeer laconiek met hun klanten om, ze garanderen van alles maar komen de afspraken en beloftes niet na. (wat onze reis betreft)
Na verschillend telefoontjes heen en weer het geld terug ontvangen maar totaal geen tegemoetkoming van de gemaakte kosten en teleurstelling.
Dus als u bij NRV boekt heeft u totaal geen vertrek garantie.
In maart en april 2011 zijn we via NRV naar China, Tibet en nepal geweest. We hebben zo’n 70 landen bezocht in de wereld, met verschillende reisorganisaties, maar we hebben nog nooit zo’n slechte organisatie meegemaakt als NRV. Een paar voorbeelden:
Amper communicatie intern en naar ons toe en veel tegenstrijdigheden
Slechte kennis van de situatie ter plekke waardoor er verkeerde adviezen werden gegeven
We hebben zelf in moeten grijpen in de visumprocedure omdat ze die “vergeten” waren
Driekwart van de hotels voldeed niet aan de overeengekomen specifiacties (ze stoppen je in vervallen gebouwen zonder verwarming en zonder warm water)
Ze reageren niet of amper op je klachten en ontkennen gewoon van alles
Zelfs een keer en gids gehad die amper Engels sprak
Programma onderdelen die zonder enige vorm van vooroverleg gecanceld worden of veranderen
En zo valt er jammer genoeg nog veel meer aan te merken op NRV Holiday. Onze tip is dan ook om zeker geen reis te boeken bij deze organisatie. De voorlichting is erg goed verzorgd, maar daarna hield het in ons geval op.
wij gaan in dec. een reis maken naar bali,met prive tour,wie heeft er info. mag pos/neg. zijn,wil graag zoveel mogelijk info over deze reisorg. mbt. begleidinged.
bedankt alvast,gr.Nadya
Na ons conflict met NRV Holiday hebben wij de zaak uiteindelijk voorgelegd aan de Geschillencommissie Reizen. NRV was namelijk niet van zins om te schikken.
NRV Holiday had bewijsmateriaal aangevoerd waaruit moest blijken dat wij het fout hadden. Ze hadden feitelijk in de stukken die ze ons voor de reis hadden opgestuurd een paar zaken aangepast. Gelukkig had ik de originele stukken bij me tijdens de hoorzitting waarmee ik kon bewijzen dat NRV Holiday in deze na alle tekortkomingen in de reis de boel nog aan het misleiden was ook.
De Geschillencommissie heeft ons in het gelijk gesteld en NRV Holiday heeft ons een schadevergoeding moeten betalen.
Ons advies is dan ook om, wanneer je er niet uitkomt met NRV, naar de Geschillencommissie te stappen.
Jammer om te horen over de negatieve ervaringen met NRV. Als je op internet kijkt, bijvoorbeeld op Reisgraag.nl, naar ervaringen over NRV dan is het gemiddelde cijfer een 7,5. Dat is beste netjes, dus ik hoop dat jullie ervaringen met NRV incidenten zijn (Niet minder erg natuurlijk).
Zo’n geschillencommissie is je laatste redmiddel, maar zeker wel een hele krachtige. Ook voor andere branches, zoals bijvoorbeeld de telecom, hebben dergelijke commissies; en dat is goed voor de consument.
Slechte ervaring groepsreis Divers Zuid-Afrika,vooral de klachtenafhandeling is niet professioneel en de fout ligt altijd ergens anders.
De reisorganisatie heeft totaal geen gevoel dat men met de vakantie van zijn klanten bezig is.
Het product wat ze te koop aanbieden wordt niet of onvoldoende gecontroleerd.
De info is onjuist of onvoldoende en het tempo van de reis was moordend.
Al twee keer eerder een groepsreis naar Zuid-Afrika meegemaakt, dus weet waar ik over praat.
Voor mij en mijn medereisgenoten is het NEE tegen NRV [
Het vervelende aan NRV Holiday is inderdaad dat ze de schuld altijd ergens anders leggen, niet of amper communiceren, nooit excuus aan zullen bieden en, erger nog dan dat alles, stukken vervalsen om te proberen hun gelijk te behalen.
Ik reis de hele wereld af maar ik ga NOOIT meer met NRV mee en raad iedereen het ook af.
Wij hebben afgelopen jaar een groepsreis geboekt met NRV. 24 Dagen Sumatra, Java, Bali met 6 dagen verlenging.Totaal dus 30 dagen.Op Sumatra waren we maar met 4 personen. Toch ging de reis gewoon door.Op Java en Bali waren we in totaal met 12 personen.Ik kan alleen maar vol lof spreken over de hele gang van zaken.Alles was goed geregeld.Geweldige hotels.En de gidsen spraken goed tot zeer goed nederlands. Voor ons de volgende keer weer reizen met NRV.
Fijn om te horen zo hoort het ook te gaan zo te horen een lot uit de loterij .
Zo moet het ook
een reis boeken moet geen loterij zijn zo van je boekt hem en moet maar afwachten of men er serieus mee omgaat en voldoende zelfreflectie heeft om fouten te erkennen en daar verantwoording voor nemen in plaats van energie steken in ontkenningen en het negeren van de feiten
helaas gaat het daar vaak mis. zie de overige reacties/ en commentaren
Komt nog bij dat veel mensen geen zin in gedoe hebben, zij dienen hun klacht in en als ze bemerken dat er niet serieus mee omgegaan is dan haken zij af.
een geboekte reis behoort gewoon goed te zijn afgehandeld het is nl. een betaalde dienst
Prima om te lezen dat NRV het ook wel eens goed doet. Maar het feit dat ze valsheid in geschrift plegen om hun gelijk te halen is toch echt een teken aan de wand dat er met NRV iets helemaal mis is.
ben het er helemaal mee eens dat ze het ook wel eens goed doen ,in principe moet het altijd goed gaan en zo niet dan moet je het netjes afhandelen en open staan voor kritiek en dat is het probleem bij NRV men denkt het allemaal beter te weten ect
Klachten afhandeling is een specialisme dat moet je niet zomaar iemand laten doen.
Als ik goed ben ingelicht is omroep max met een item over de klacht afhandeling NRV bezig.
grtj Frans>>>
Eén van de redenen om naar China en Tibet te reizen was dat ik het laatste hoofdstuk van een reisboek wilde schrijven. NRV heeft weliswaar veel roet in het eten gegooid, maar deze week is het boek dan toch uitgekomen onder de titel “Reizen door landen in opspraak”. Het gaat dus over verblijven en reizen in wat moeilijkere landen als Albanië, Liberia, Rwanda en Angola, om er een paar te noemen.
Hier is de link naar het boek voor als je er wat meer over wilt weten. Ik heb niet geschroomd om in het boek ook nog iets over de reisorganisatie te zeggen.
www.ecritures.nu/reizen
En voor geïnteresseerden ook een link met foto’s en quotes uit het boek:
Ik heb zojuist mijn ervaring ergens opgeschreven. Even zoeken waar dat ook al weer was… Oh ja: NRV - Ervaringen en Beoordelingen . Staan ook de ervaringen van anderen waardoor wij uiteindelijk over de streep gehaald waren de reis te boeken bij hen.
Al jaren maak ik groepsreizen zonder problemen bij Fox, Shoestring, Kras en Sawadee. Dit keer een reis naar Zuid Afrika op 15 juli geboekt bij de NRV als cadeau voor het slagen van een eindexamen(en na moeilijke jaren met een vader/ echtgenoot met kanker)Speciaal deze reis geboekt omdat de vlucht uitgevoerd zou worden door de A380 van Emirates (grootste passagiersvliegtuig ter wereld Een droom van mijn zoon die als hobby zich veel verdiept in vliegtuigen. Ook hadden we zin in de lange tussenstop via Dubai . Leuk !
De reis boekte ik op de vakantie beurs en werd al snel daarna voor ruim €300,- goedkoper aangeboden . Natuurlijk heel erg balen en ik vind het prijs verschil ook veel te groot. Mail hierover gestuurd naar NRV holiday maar het is wat het is.
Nu heeft de NRV 1½week voor vertrek ook nog eens onze vlucht veranderd. Niet alleen gaan we 6 uur later weg (om 21.00uur ) maar ook nog eens met Kenia Airways.
Ik ben zo verschrikkelijk teleurgesteld in deze gang van zaken en vind het zo erg dat mijn zoon zijn droom (vliegen met de A380) afgepakt is.
Het zal best een mooie reis gaan worden maar ik weet nu al dat ik NOOIT meer bij NRV ga boeken. Zij maken nu al niet waar wat wij hebben geboekt.
Ik verdenk hun ervan naar een goedkopere vlucht te zijn overgegaan omdat zij de reis zo goedkoop (na mijn boeking) hebben verkocht om deze vol te krijgen en dus voel ik mij dubbel gepakt. Ik heb verschillende keren contact met de NVR gezocht maar ja… je begrijpt dat ze zich beroepen op "evt. wijzingen onder voor behoud. Niet aardig en niet klantvriendelijk
Arrogant gedrag zoals ook wij ondervonden reeds lang bekend (zie de andere posts)
de marktwerking zal zijn werk wel doen hoop ik.
zoals wederom blijkt is klantgericht denken en klantenservice iets wat niet iedereen gegeven is.
Als het niet in de bedrijfscultuur zit gaat het hem niet worden
voor ons geld dus nog steeds zeg maar nee tegen NRV >>>>>" title=“Vliegtuig” border=“”>