Ervaringen met Nemrut Dagi

Begin september gaan wij een reis maken van Istanbul naar Caïro.
Ik zit er over te denken Nemrut Dagi te bezoeken. In mijn oude Lonely Planet(1993) staat dat het nogal lastig is er te komen. Omdat we richting grens Syrië gaan vraag ik mij af of het echt de moeite waard is deze ‘omweg’ te ondernemen.
Heeft iemand recente ervaringen met de reis er naar toe? Bv uit Ankara of Kayseri, of…?

groet, Dick

Hi Dick,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik heb zelf ff in mn nieuwe (2007) Lonely Planet gekeken en er wordt met geen woord gerept over risico’s ivm de Syrische grens.

Verschillende toegangswegen zijn:
Karadut, Kahta, Malatya. Of Cappadocie. Het zijn flinke afstanden, maar goed te doen met dagtours en tripjes.
Er wordt aangeraden sowieso een meerdaagse tour te doen om zo ook of de zonsopgang/ ondergang mee te pikken.

je kunt ook eens het reisverslag bekijken en daaruit ideetjes opdoen: http://www.enkeltjebangkok.nl/C10/Van%2016-07-2007/default.aspx

succes!! en veel plezier!!

Ik was er in mei. We maakte een geprganiseerde tour vanuit Cappedocie. Als je daar toch bent (in Cappedocie), dan kun je hem ook voor 2 dagen boeken en dan stoppen in Sanliurfa (dat deed een ander stel in onze groep ook). Scheelt je veel gedoe en geregel. Ik doe graag dingen op mezelf maar af en toe een georganiseerd stukje voor het gemak is toch wel handig!

Eerste dag rij je naar Kahta met wat stopjes onderweg. Volgende opchtend ben je op de top bij zonsopkomst en rij je via wat andere bezienswaardigheden terug naar je hotel voor je ontbijt. Daarna via de Ataturkdam naar Sanliurfa. Als de groep de volgende dag terug gaat naar Goreme blijf jij daar (hele boeiende stad, ik had er graag langer gebleven) en ben je vlakbij Syrie.

[hallo dick