Volgend voorjaar willen wij een rondreis door Turkije maken, de groep bestaat uit 5 volwassenen en een kind van bijna 5 jaar. Wij doen dit vnl met OV en één van de te bezoeken plekken is Nemrut. Zelf ben ik daar al een paar maal geweest en ik weet dus dat er een mogelijkheid bestaat vanuit Malatya met een overnachting nét onder de top. Het vervoer vanuit Malatya is inbegrepen dus i.v.m. het kind een makkelijke mogelijkheid. Meer gebruikelijk is de mogelijkheid vanuit Kahta, dit is ook de meest interessante. Het laatste stuk naar de top is nog een venijnig klimmetje dat alleen te voet gedaan kan worden, althans dat was het een jaar of 10 terug. Ik vraag mij af of daar inmiddels de situatie is veranderd en de toegangsweg wat makkelijker is geworden. Zelf ben ik inmiddels bijna 71 jaar en de knieën werken niet zo goed meer mee dus vandaar mijn vraag. Zou het zó graag nog één keer willen doen!!! Graag jullie ervaringen en vast bedankt voor de info.
We hebben recentelijk een tripje zuidkust en midden/ oost Anatolië gedaan en uiteraard Nemrut.
Als je nog de mogelijk hebt zou ik niet een van de steden kiezen maar een hotelletje werkelijk aan de voet van de Nemrut.
Wij hebben er 2 nachten geslapen en hebben her erg naar het zin gehad. Nemrut karadut koyu, Turkije hotel Eufrat
De laatste klim is voor sommige mensen pittig ik ben 60 + en in goed conditie en heb 100% probleemloos de klim gedaan. Ze zijn bezig om een geplaveide voetpad aan te leggen met hier een daar trappetjes. Ik weet eerlijk niet of het een verbetering is. Je kunt met een Ezeltje omhoog volgens mijn vrouw en schoonzus minstens zo eng maar het kost geen energie
Hier ons album waar ook de fotoos van de Nemrut bij staan KLIK
Als je nog aan het plannen bent vergeet dan niet Halfeti, plaatsje aan een stuwmeer in de rivier de Eufraat. Capadocië een andere plek die niet moet overslaan.
Ik hou op anders blijf ik mooie plekken opnoemen