We hebben een reis geboekt bij Neckermann,via internet.
Heeft iemand ervaring met deze maatschappij?
Met welke vliegtuigmaatschappij word er gevlogen?
hai
Normaal boek ik altijd mijn reis naar Mombasa met neckermann. En nooit geen problemen gehad!Maar nu hebben ze alle vluchten geannuleerd tot …morgen!
Ik heb al tal van reizen met neckermann ondernomen en steeds kan ik een goede beoordeling geven. Ze vliegen meestal met hun eigen vloot van thomas cook airlines of ze charteren en andere maatschappij. Echt afhankelijk van de bestemming en de periode.
Ik ben met Neckermann op een groeprondreis naar Cuba geweest waar echt vanalles mis mee was. Nederlandstalige gids bleek niet beschikbaar (vooral vervelend voor enkele niet-engels sprekenden in de groep), bezoek uiterst slechte restaurants waar het eten al op was door de vorige groep óf waar de hele groep ineens ziek van werd, reisroute omgedraaid waardoor extra binnenlandse vlucht nodig was. Echt niet goed, er is daarna wel een vergoeding betaald.
Daarnaast een strandvakantie geboekt en wederom niet blij door enorm gedoe om de reisbescheiden tijdig thuis te ontvangen ondanks 2 maanden vantevoren boeken. En de slechtste hostess ever getroffen, kreeg de indruk dat ze liever weer naar huis zou gaan…
Uw organisatie staat bekend om zijn goed verzorgde reizen met uitstekende service. Wij hebben in de week van 4 aug t/m 11 aug een vakantie geboekt naar Tenerife. Bij aankomst in Tenerife werden wij verwelkomt door de reisleiding van Neckermann en zijn wij netjes per bus naar het door ons geboekte verblijf, Hotel/app. Santa Maria gebracht.
Vervolgens hebben wij de gehele vakantie niets meer van de plaatselijke reisleiding vernomen. Het enige waar wij (via de receptie) op geattendeerd werden was dat er informatie over de organisatie te vinden was in een daarvoor speciaal ingerichte ruimte in de lobby van het verblijf.
Nou is het probleem dat op de borden die in die ruimte te vinden waren geen informatie gegeven was over de terugreis. Daarna zijn wij nog verschillende malen naar de receptioniste gegaan om te vragen wanneer die informatie aanwezig zou zijn in de lobby. Ons werd verteld dat deze informatie er daags voor de vlucht zou moeten zijn. En zelfs toen konden wij deze informatie niet terugvinden op de borden.
Vervolgens hebben wij onszelf verkeken op de datum van vertrek die op het ticket stond (11 aug, 23.00u) en gingen wij er vanuit dat we i.p.v. woensdagavond, donderdagavond terug zouden vliegen. Dit komt mede door het feit dat wij een vakantie hadden geboekt van 8 dagen en niet van 6 dagen. De heenweg vlogen we namelijk ook al laat waardoor we op 4 aug. pas om 23.00u op Tenerife aankwamen. Hierdoor stonden we donderdag klaar voor vertrek, een dag te laat. De vlucht gemist.
Op woensdag 11 aug. heeft niemand ons telefonisch geattendeerd op het feit dat wij: niet op tijd uitcheckten bij het hotel, niet aanwezig waren voor de transfer naar het vliegveld en niet aanwezig waren bij het boarden. Dit ondanks wij onze mobiele telefoon nummers hebben afgestaan tijdens het boeken van deze reis. Door het gebrek aan contact kwamen we er de volgende dag om 12.00u tijdens het uitchecken bij de receptie achter dat we onze vlucht gemist hadden. Hier kregen wij ook te horen dat we een extra hotelovernachting moesten betalen zonder dat we hierover waren ingelicht. Dit vinden wij een groot gebrek van de service van uw reisorganisatie. Zeker aangezien wij lastminute voor 6 dagen € 750,- p.p. moesten betalen voor deze vakantie. Daar zou je toch betere service voor mogen verwachten.
Deze extra hotelovernachting bij Hotel Santa Maria kostte ons €70 en wij hebben ook zelf een extra terugvlucht moeten boeken bij een andere organisatie t.w.v. €300,- p.p. Voor het boeken van een andere vlucht werd nauwelijks hulp aangeboden door de plaatselijke reisleiding. Bij onze telefonische roep om hulp werden we van de kast naar de muur gestuurd. Nadat we 6 verschillende nummers gebeld hadden werden we doorverwezen naar het plaatselijke Neckermann kantoor. Een medewerker legde ons lachend uit dat Neckermann hiervoor niet verantwoordelijkheid was. In principe moesten we het zelf maar uitzoeken.
Zoals u kunt begrijpen zijn wij over de door jullie geboden service zeer ontevreden en hopen wij dat hiervoor een gepaste oplossing gezocht wordt.
Conclusie:
- Neckermann is niet ingesteld op hulp van gestrande passagiers. Als het mis gaat gaat het goed mis.
- Klachtenafhandeling is zeer slecht. Vaak wordt je aan het lijntje gehouden of afgescheept. Op menselijke problemen gaan ze nooit in, het is altijd zwart-wit
Hoi Remco,
Ik heb je bericht naar het forum met touroperators verplaatst, want Neckerman is zelf geen luchtvaartmaatschappij. Ook zul je Neckerman direct moeten contacteren; wij zijn alleen een medium voor ervaringen, geen geschillencommissie. ![]()
Toch veel succes met het oplossen van jullie kwestie!
Ehm… je hebt toch zelf de datum van je ticket verkeerd gelezen?
vliegtijden betreffen altijd lokale tijden…
(tenzij anders vermeld)
Dat is uiteraard slordig en misschien niet de verantwoordelijkheid van Neckermann (juridisch valt ze waarschijnlijk niks te verwijten), maar klantvriendelijk is het toch ook niet. Per slot van rekening is het controleren of iedereen bij een transfer naar het vliegveld aanwezig is toch wel het minste wat je van de “reisleiding” mag verwachten.
Ik heb een reis geboekt naar de Dominicaanse Republiek voor 23 jan 2012.
Totale prijs 4209,76e bij Neckermann Reizen. via Lavida Travel. 2 weken nadien werd deze zelfde reis plotseling 4023,96e. Dus ongeveer 185e goedkoper. Ik heb restitutie aangevraagd. Krijg ik niet. Neckermann zegt gewoon dat dit heel normaal is en dat dit dan ook bij alle reisorganisaties gebeurd. Waarom dan zoveel reclame gemaakt voor vroeg boek kortingen. Word vaak bij gezet laagste prijs garantie. Helaas geld dit dan meestal alleen binnen 24 uur na boeking. Dit staat natuurlijk alleen ergens in de kleine regeltjes. Ik vind dit dan ook sterk ruiken naar misleiding en adviseer iedereen die dit ook heeft mee gemaakt dit door te geven aan TROS RADAR. Misschien dat deze organisatie hier iets mee kan. Ook een klacht indienen bij het ANVR.