Ervaringen met Mongolie

Ik moet zeggen, TOP LAND! geweldig aardige mensen, super gastvrij ook, de jongere mensen spreken er Engels, ze willen je graag helpen en ze vinden het geweldig om je mongools horen (/proberen) te praten.

Het eten is goed te doen, let wel fast food restaurants kun je regelrecht vertalen met snel eten, geen hamburgers of patat te vinden, wel rijst, vlees en een klein beetje groente, schnitzels (= ei tussen 2 plakken gehakt) en pasta’s. Verder heb ik veel schaap gehad (vers geslacht) en rijst voor het ontbijt. Ook kun je er goede pubs vinden (in de buurt van STATE DEPARTMENT STORE zit een irish pub geweldige sfeer) restaurants (koreaans maar ook indiaans, in een van de straten naat het shukbatar square zit een hotel en daarin zit een Indiaans restaurant ik heb er super lekker gegeten!). verder krijg je overal een kopje melk thee bij, gewoon proberen het is lekker.

ik moet zeggen airag valt af te raden (naar mijn mening) net als de harde gedroogde kaas. CHingis vodka is super sterk, je kunt er beter de russische nemen) en je kunt over ‘juice’ krijgen.

Qua het leven in UB (daar heb ik 3 van m’n 4 weken doorgebracht) Tengis Cinema is super goedkoop, Metropoolis is een super leuke club waar ook modellen rondlopen, zo zie je nog eens wat bekende mongolen. en Zeisan bij nacht is de aanrader!!

dus iedereen! ga naar MONGOLIE!! meer vragen, stel ze miss weet ik het antwoord wel :P(A)

Mongolie is ook mijn SUPERLAND! De mensen zijn er super en de natuur is ongelooflijk mooi. Ulan Bator heeft ook zijn charmes maar vind ik wel een soort oud rusland. Als je naar Mongolie gaat raad ik aan om ook zeker de Gobiwoestijn in te gaan. Ik ben een week met een jeep door de woestijn gegaan en alle soorten woestijnlandschappen gezien en geslapen in de gertenten bij erg gastvrije mensen. Dit was SUPER!!

Hoi,

Inderdaad prachtig land.
Ga ook eens paardrijden over de uitgestrekte gebieden die het land zo rijk is.
Al wandelend door diezelfde uitgestrekte gebieden ontdek je wat echte stilte is, af en toe onderbroken door een schreeuw van een roofvogel of een voorbijvliegende Mongool op zijn paard.

groet,

Ton

Wow wat een enthousiasme! Ik wil al een tijdje naar een land ver weg van ons kleine kikkerlandje (nadat ik in Berlijn ben geweest). Het lijkt erop of ik hier naartoe zou moeten gaan!
Maar hoe kan ik dat het beste doen dan? Hebben jullie wat tips om het land te ondekken?
Dat met het paard rondrijden lijkt me echt een tof idee!

Hoi,

Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn over Mongolie! Hoe hebben juliie rondgereisd? Alleen, in een groep? En heb je je reis ter plekke geregeld? Of thuis alles voorbereid?

Groet,
Mieke

Hoi,

Ik heb Mongolie “gedaan” als tussenstop van de Trans Mongolie Express.
Dit was maar vijf dagen en dan zie je natuurlijk maar een beperkt gedeelte, maar dan kun je wel zaken doen als paardrijden, slapen in een yurt, Ulaan Bator en nog wat andere bezienswaardigheden bekijken, rijden en wandelen in de bergen en noem maar op.
Uitrusten kon weer in de trein hè. :slight_smile:
Als je alleen voor Mongolie kiest kun je echt rondreizen in het land.
De ontzettend gastvrije bevolking zal je absoluut binnen uitnodigen voor wat te drinken en te eten en als het nodig is overnachten.
Het is voor mij inmiddels negen jaar geleden dat ik er was en ik reisde toen met een groep.
Ik ben inmiddels een redelijk ervaren reiziger en zou nu absoluut zelf voorbereid op reis gaan.

Veel plezier als je gaat.

Groet,

Ton