Ervaringen met Luchthaven Madrid-Barajas (Madrid, Spanje)

Ik hoop al jaren dat ik weer eens via Madrid moet vliegen. Dan zal ik me toch eens laten gaan…
Iberia heeft nl. de beste bagage-labels, wat mij betreft: van die leuke plastic dingen (wit met rood/geel) die je dicht kunt vouwen en dichtklikt. Ze zijn onverwoestbaar (bijna, dan, anders had ik geen nieuwe set gewild…).

Als een van jullie nog eens die kant op gaat hou ik me aanbevolen voor een dozijn…

Madrid Barajas is naar mijn mening overigens wel een behoorlijk chaotische luchthaven.
De afstanden tussen de terminals zijn erg groot en regelmatig worden op het laatste moment de gates nog veranderd. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik hier heb moeten rennen…
De bagage wordt m.i. ook niet echt zachtzinnig behandeld en ik heb regelmatig open / kapotte koffers op de banden gezien (meer dan op andere luchthavens).

De afstanden op Barajas kunnen inderdaad enorm zijn (bijv. van de internationale arrivals naar de domestic departures) en er zijn geen loopbanden waarop je even kunt gaan staan…

Aan de andere kant is het zo dat een passagier uit mijn groep (ik was reisleider) eens een envelop met veel geld e.a. waardepapieren in de “pocket” van zijn vliegtuigstoel had laten zitten. Ik kon die envelop een weekje later gewoon op Barajas ophalen en de envelop zat nog dicht en er miste geen cent!:wereld:

In Madrid gebeurt het regelmatig dat de koffers niet meekomen met de vertrekkende vlucht. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik pas de volgende dag mijn koffers kom ophalen.

Ik heb dit juist gehad vanaf Schiphol naar Madrid - Vitoria (Iberia). Ik kreeg wel iets van 100 gulden per dag dat ik mijn bagage kwijt was…

Je koffers worden daarna als het goed is wel netjes van het vliegveld naar je verblijfplaats gebracht.

Hoi Corberana,graag een vraagje,Is Iberia een goede maatschappij om met mee te vliegen en qua prijzen valt dat mee?Ik stel je die vraag omdat één van mijn familie leden kortelings naar Madrid afreist.Ikzelf weet het niet,ben zelf nog nooit in Spanje geweest(wel overgevlogen)groetjes:georgessiam.:dag:

Iberia is zeker niet de goedkoopste en ook niet de beste vliegmaatschappij. Verder valt er weinig over te zeggen, niet goed en niet slecht.
Het Engels wat aan boord door de intercom wordt gesproken is meestal niet echt verstaanbaar. ALs er goedkoppere alternatieven zijn zou ik dat zeker overwegen. Spanair en Clickair/ Vueling bijvoorbeeld of Air Berlin.

Bedankt voor je info Corberana,ik zal het doorgeven deze informatie aan één van mijn familieleden,dat er ook andere opties zijn om naar Spanje af te reizen!groetjes:georgessiam.:dag: