Middels dit bericht wil ik aangeven dat voor wie geinteresseerd is in Alaska, dit absoluut zelf moet en kan regelen.
Mijn vrouw en ik hebben eerder via Jan Doets diverse uit Heerhugowaard reizen door de VS laten organiseren, maar dat viel met Alaska heel vies tegen.
Ik denk dat we zo’n 1/3 deel teveel betaald hebben (!) t.o.v. andere mensen die we daar gesproken hebben en eenzelfde reis hadden als wij.
Nadat ik de opdrachtbevestiging had getekend, belde de verkoopster op dat ze een fout had gemaakt en dat we € 350,- bij moesten betalen, anders deden ze niks, vervolgens moest ik, in plaats van de kleinste camper die we besteld hadden, de allergrootste nemen, terwijl we in Alaska weer werden verzocht om een kleinere te nemen (groot genoeg), omdat de grootste nog niet gereed was(!) Verkeerde adviezen, enzovoort.
Ook heb ik mijn opdrachtbevestiging met daarin wat wij betaalden aan de camper aan het verhuurbedrijf Cruise America laten zien en de mevrouw viel bijna flauw!
OK, zelf voor gekozen, klopt. Daar zeur ik niet over, wel een tip voor andere mensen die dit geweldige land willen gaan zien: NIET VIA JAN DOETS!!
ter opheldering: wanneer je een getekende bevestiging hebt hoef jij niet bij te betalen, tenzij er een niet-bindende factor is, zoals campers en hotels die aangevraagd moeten worden en niet beschikbaar zijn.
Cruise America is een van de minste verhiirders en doen alles om het boekingskantoor in diskrediet te brengen want " het ligt nooit aan hen". Je bent in ieder geval veilig thuis gekomen, dat is al heel wat.
Dat andere minder hebben betaald voorkom je niet.
Veel mensen denken alles goed via internet te kunnen regelen; ook staat het stoer om zoiets te zeggen.
Vergelijken met andere aanbieders kan geen kwaad; Jan Doets is inderdaad redelijk duur.
Dat je een groter type moest nemen was waarschijnlijk omdat je reservering " op aanvraag " tot stand moest komen. Wanneer het gevraagde type er niet is, geven ze een alternatief die w’el beschikbaar is…
Ik heb een soortgelijke ervaring: nadat we met een medewerkster de reis hadden uitgezocht en de prijsopgave hadden gekregen, werd er de volgende dag een e-mail gestuurd dat wij een fors bedrag moesten bijbetalen omdat de sales tax (12%) niet was meegenomen. Ik heb de dame van Jan Doets gebeld en zij heeft mij het verschil voorgerekend. Excuses voor de fout: neen. Voor de terugvlucht hebben wij bij Air Transat bijbetaald om comfortabeler te zitten. Kosten: € 458. Toen wij bij de balie van Air Transat aankwamen, bleek dat er economy was geboekt voor ons. De overigens zeer correcte en vriendelijke medewerker van Air Transat meldde ons dat een medewerker van Jan Doets de hogere klasse had geannuleerd. Bij terugkomst hebben wij gereclameerd: wat is de reactie van Jan Doets? Dat er geen Business Class is bij Air Transat (dat werd namelijk op de factuur van Jan Doets zelf vermeld)! Claim afgewezen. Ik ga hier niet mee akkoord. Dit is overigens de eerste en ook de laatste keer dat ik bij Jan Doets heb geboekt.
Ben nu een week met Jan Doets is onderhandeling over een vakantie naar de westkust. Gewoon het opstapreisje naar San Francisco Los
Angeles enz. Als je wilt bellen wordt je tien minuten in de wacht gezet. Stuur je een e-mail krijg je een bevestiging dat er over twee dagen contact met je wordt opgenomen. KLM heeft de werelddealweken wordt niets mee gedaan. Een computerprogramma met daarin opties voor bepaalde reizen naar Amerika moet toch niet zo moeilijk zijn. Ik heb tot nog toe geen goede ervaringen. Ben ik de enige?
Ik houd mijn hart vast voor wat mij nog meer te wachten staat.
Mijn man en ik hebben inmiddels 3 rondreizen met Jan Doets gedaan en zijn daar erg tevreden over. Ook dit jaar hebben we weer een reis van een maand geboekt met een deel Alaska en een deel Canada. Voor het deel van Alaska hebben we zelf wat meer uitgezocht als normaal, maar dat is omdat ze daar minder ervaring mee hebben (minder mensen boeken die regio) en daardoor gaan ze meer af op hun contactpersoon. Wij wonen zelf in Heerhugowaard, dus kunnen ook makkelijk langsgaan. Ik denk dat dit ook een stuk scheelt…
Ik ben altijd netjes behandeld door medewerkers van Jan Doets. Ik heb na een afspraak soms nog heel veel vragen en aanpassingen doorgegeven via e-mail en soms telefonisch en kreeg daar altijd keurige reacties op. Bij 1 reis wist de medewerker net niet voldoende van het gebied waar wij naartoe wilden en toen kwam een andere medewerker assisteren en werd alles snel opgelost.
Ik denk dat als je niet in de buurt woont, het toch de moeite is om 1 afspraak in Heerhugowaard te plannen (dagje uit?). Ze kunnen je heel veel laten zien en in alles met je meedenken en suggesties doen. En het is dan ook heel relaxed… Je kunt er zo 2 1/2 of 3 uur zitten en dat is geen probleem. Kopje koffie/ thee erbij… Het is wel handig om van tevoren te bekijken wat je als doel hebt, wat je in ieder geval wilt zien.