Hoi allemaal! Ik zou graag naar india gaan voor twee maanden en benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat zijn de do’s and don’ts?? Vaak hoor ik verhalen van mensen (die er nooit geweest zijn) dat India zo gevaarlijk is voor jonge vrouwen (verkrachtingen ed) en het zo vies is… Hoe gevaarlijk is het hier nu echt?! En zijn er bepaalde gedragingen die ik beter wel kan doen of juist kan laten?
Kortom: alle info over het reizen in India is welkom!!
Groetjes Deborah
Hoi Deborah88
Welk gedeelte van India wil je bezoeken. Zelf heb ik in 2011 Noord India - Rajahstan gedaan, en nergens last gehad. Het verschil tussen rijk en arm is daar ontzettend groot.
Tja dat het er niet schoon is dat klopt je kunt en moet geen vergelijking met Nederland maken hetgeen nogal eens gebeurt. Tenslotte is het hier ook niet altijd schoon fiets maar eens door een stukje natuur en je kunt genoeg afval rapen.
Maar de mensen daar zijn behulpzaam en aardig.
Hoogtepunten vond ik zelf de Tai Mahal in Agra 1 van de hoogtepunten maar ook Jaisalmer wanneer je die nadert zie je de stad als een soort fata morgana uit de woestijn oprijzen en zo zijn er nog zoveel moois tezien zoals het paleis der winden in Jaipur, Udaipur met zijn City Palace en lake palace nu een hotel waar de “rijken” der aarde verblijven bekend van de james bond film Octopussy ,
de Jaintempel in Ranakpur met zijn 1444 zuilen waarvan er 1 scheef staat probeer die maar eens te vinden
tenslotte nog Varanasi één van de oudste nog bewoonde steden ter wereld, liggend aan de heilige de Ganges waar dan ook de lijkverbranding plaats vinden iedere hindoe wil daar graag sterven omdat er dan een einde komt aan de cyclus van wedergeboorten. Al met al een mooi maar wel droog (woestijn) stukje India. Het zuiden schijnt veel groener en tropisch te zijn maar daar moet ik zelf nog naar toe.
Veel plezier met je reis voorbereiding.
Pardede
Groetjes
Pardede
Via Wereldwijzer app