Ervaringen met Emirates naar Nieuw-Zeeland

Hoikes ,
Iemand ervaring met Emirates? Januari 2011 zou ik voor ± 4 weken naar NZ gaan (Christchurch) via Amsterdam is Emirates momenteel het goedkoopst. Nog meer tips zijn altijd welkom is de 1ste keer dat ik zo’n verre reis maak. Eerst vertoef ik een paar dagen bij mijn nicht die er woont en dan zou ik wat willen rondtrekken. Is alleen niet te gevaarlijk?
Alvast bedankt xxx

Hallo,

Ja hoor, uitstekende airline. En relatief direkt op deze route, Amsterdam-Dubai-Australie-Christchurch met alleen overstap in Dubai. Of je niet liever toch nachtje uitrust aldaar op heen- en of terugreis is aan jou, zelf doen we dat altijd wel als de reis anders meer dan 15 uur zou gaan duren.

NZ is even veilig of onveilig als West-Europa; dus als je alhier veilig op je eentje rondtrekt lukt het daar ook. Gewoon logeren in steden/dorpen, in hotels of hostels of B & B’s; is op zuidereiland, zeker ten zuiden van de as ChCh-Greymouth, ook ‘veiliger’ want zelfs in de hoogzomer is het weer aldaar niet altijd kampeervriendelijk.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt, hier rondtrekken is een groot woord :slight_smile: heb een paar uur geleden nog met m’n nicht gebeld in NZ die zegt ook dat het wel zal lukken. Kamperen met de tent ga ik niet doen daar heb ik geen ervaring mee ( jaren geleden eens gedaan) . Herbergen enzo zie ik meer zitten en die zijn er genoeg dus. Maar over Emirates had ik nog niet veel gevonden dus nog eens bedankt om te reageren.

Sabine

Hoi Sabine,

Eventueel kan je hier ook nog wat reviews lezen over Emirates:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=32273&highlight=emirates

En op www.turbulentie.nl moet ook wel wat staan.

thx David,
Ben al ff gaan kijken , toch goede commentaar.

Hoi Sabine

persoonlijk ben ik afgelopen juni met Emirates naar azie gevlogen en dat was erg goed bevallen. Ze hebben ook een erg goed entertainment systeem met ieder zijn eigen scherm uiteraard en de laatste nieuwe films… toch wel handig op zo’n lange vlucht.

Ik had ook een stopover in Dubai en ben daar toen 2 dagen gebleven… zeker een aanrader ( maar 2 dagen is meer dan genoeg ).
En verder zal je NZ geweldig vinden !!! echt een super mooi land en vriendelijke mensen.

Groetjes

Thx Geelen,
Mijn tickets zijn geboekt een stopover maak ik niet echt, Gewoon 9 uurtjes wachten en dan de volgende vlucht richting NZ. Omdat we 's nacht toekomen (24u) zal ik niet veel gaan zien in Dubai, maar ondertussen heb ik me erbij neergelegd en die 9u wachten zullen waarschijnlijk niet op wegen t.o.v. het prachtige NZ. Kijk er echt naar uit!!! Is tot nu toe voor mij de grootste uitdaging ooit. Groetjes x

Wil iedereen bedanken die me wat wijzer heeft gemaakt door te reageren op mijn vragen. Heb vandaag bevestiging gekregen via de luchtvaartmaatschappij dat ik recht heb op een overnachting in Dubai. Omdat de wachttijd langer was dan 9u en korter dan 24u. Ze waren super vriendelijk (vooral de complimenten aan Nicola). Tot nu toe niks dan lof dus over Emirates en ik moet nog vertrekken.:vak02: