Ervaringen met de wintersportplaats Val Thorens

**Val Thorens **
**
Boek hier een wintersport chalet in Val Thorens
**

Skigebied : Les Trois Vallées

Ligging op : 2350 m hoogte

Kenmerken van deze plaats : Vanwege de ligging een van de meest sneeuwzekerste skistations van Europa. Voldoende winkels, bars en restaurants.

[URL=“http://www.boekeenchalet.nl/wintersportfrankrijk/bc.valthorens.php”]

Geweldig dorp. Alles is aanwezig: groot skigebied en veel feestmogelijkheden. Verreweg het leukste skioord waar ik ooit ben geweest!!!

IK ben het er helemaal mee eens! Twee jaar geleden zijn wij met z’n vieren hier geweest. Accommodatie was prima (ik weet de naam niet meer) , en eigenlijk niet eens zo duur, al hadden we weinig overbodige luxe. Prima ski gebied, maar dat is iedereen bekend. De plaats zelf vond ik ook uitstekend ,veel restaurants, bars, winkeltjes en een sportcomplex (binnen). Al vind ik Oostenrijk op gebied van apres ski toch wat gezelliger. :slight_smile:

Groeten,

HP

Ook geweest, zeer goed skigebied met veel sneeuw; het schijnt er altijd op maandag te sneeuwen en de rest van de week niet meer…?

Idd, dat heb ik ook al drie keer gehad.

Het skigebied is erg mooi en uitgestrekt, maar wel in twee dagen alle dorpen gezien die boven de 1800 meter lagen. De accomodatie, Les Balcons de Val Thorens was redelijk, maar belachelijk duur als je 2500 Euro betaald voor een week voor een 7 persoons chalet waar je maar vier echte bedden hebt en de rest tussen de spullen in de woonkamer te slapen moet leggen. Verder veel ouderwetse liften zonder kappen en zonder lopende band bij het instappen bij de stoeltjeslift, zodat je niet met gelijke snelheid in de stoeltjes komt te zitten wat bij veel mensen veel problemen geeft. En maar te zwijgen over het asociale liftpersoneel, wat zijn die mensen lui en eigenwijs. Eten en drinken op de piste is ook niet te betalen, minimaal 4 euro voor een blikje cola van het vorige seizoen, koude patat voor 6 euro.
Conclusie: Als je voor de pistes gaat is het super, mooi uitgebreid en mooie vergezichten op de gletschers, service is drama bij de liften en de prijzen zijn veel te hoog.

Val Thorens = zeker doen.

Beste skigebied van Europa.

Mijn top 5

1. les 3 vallees (Valthorens, Meribel, Courchevel, … .)
  2. super dolomiti (Val gardena = super, afdaling saslong is prachtig)
  3. L’Espace Killy (Tignes super buitenpiste mogelijkheden!)
  4. (Ischgl vooral opening en sluitingsweekend)
  5. Chamonix (aanrader voor buitenpiste en heliski)

1 en 2 zijn veruit de beste plaatsen om te skien in Europa
3-4-5 kan met mekaar omgewisseld worden.

Correct? Graag uw mening… .

Als je apres-ski waardeert, dan is Val Thorens een aanrader!!
(Zeldzaam in Franstalig gebied…)

Hoewel ze me daar ooit een paar raceski’s gejat hebben ga ik er graag terug! (kan overal gebeuren…)

Het funpark is van wereldniveau!
Ook voor paragliding geeft het mogelijkheden.

Top! Maar is niet goedkoop…