Kenmerken van deze plaats : traditionele stijl gebouwd en echte hoogbouw zult u hier niet vinden. Naast de vele winkels en sfeervolle restaurants treft u ook een aantal barretjes aan waar u een heerlijke vin chaud kunt drinken na het skien.
Ben er 4 of 5 keer geweest. 150 Km aan pistes, samen met de pistes van Valmeinier (Het gebied heet Valloire - Valmeinier). Echter op de pistes van Valloire zelf kun je ook echt wel een week doorkomen. Er zitten leuke pistes tussen. De leukste (en één van de langere) vind ik de groene piste ‘Myosotis’. Niet dat ik me alleen maar op groene pistes begeef, want ik ski ook met gemak de zwarte piste. Echter die groene ben je een tijdje mee bezig, er zitten veel verschillende stukken in en er zijn leuke stukjes naast de piste. Echt een familie-piste.
Er zijn twee grotere gondelbanen vanuit het dorp waar je met max. 6 man in één cabine (en er zitten nogal wat cabines aan de lijn) kan zitten. Dit schiet dus wel op. Vervolgens kom je bij de ene gondelbaan op een soort van plateau waar je over verschillende pistes kan afdalen en ook stoeltjesliften kan nemen naar andere en nog hogere pistes.
Verder ligt het dorpje er leuk bij tussen de bergen en is de 18 km lange kronkelweg vanaf de voet van de berg naar het dorpje al een hele ervaring opzich. Deze is toch goed te doen, wij bereden hem zelfs altijd met caravan achter de auto. Als er sneeuw ligt zijn sneeuwkettingen wel nodig. Dit is alleen lang niet elk jaar zo.
Er bevind zich ook een (winter)camping aan de rand van het dorp (ben er altijd met het gezin met de caravan geweest). Verder rijden er sinds 2-3 jaar ook treintjes rond door het dorp die wintersporters naar de pistes brengen (komt ook langs de camping). Erg handig (en leuk), zo hoef je niet meer perse hele stukken met de ski’s enz. lopen te sjouwen.
Het uitgaansleven in het dorp is niet zo uitbundig (voorzover ik weet), maar voor gezinnen is het een erg leuke wintersportplaats. Op de pistes is er wel voor iedereen wat wils. Ook voor tieners, er zijn snelle en langzame pistes. Ook is er een snowboardpark aanwezig, echter niet zo heel erg groot.
Al bij al ben ik erg positief over deze wintersportplaats en heb het er altijd naar mijn zin gehad.